ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

پروانه معصومی درگذشت

پروانه معصومی، بازیگری که بر سکوی سینما و تلویزیون ایران شاهد حضور شگفت‌آور او بودیم، امروز درگذشت. این تراژدی سوگند به میراث هنری این هنرمند با ارزش خواهد بود.

در روزهای اخیر، پروانه معصومی به دلیل پارگی روده بستری شده بود. اما این داستان در پایان به یک اتفاق ناگوار تبدیل شد. عفونت ریوی به سرعت او را به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل کرد و در نهایت، در ساعات پایانی روز، از دنیا رفت.

پرونده هنری پروانه معصومی

پروانه معصومی با نام هنری سکینه کبودرآهنگی، در سال ۱۳۲۳ به دنیا آمد. او از دانشکده زبان‌های خارجی دانشگاه ملی ایران فارغ‌التحصیل شد و سرنخ اولین بازی سینمایی خود را در فیلم «بی‌تا» در سال ۱۳۵۰ گرفت. سپس در «رگبار» به کارگردانی بهرام بیضایی، نقش اوّل زن را بازی کرد.

پروانه معصومی به خاطر نقش‌آفرینی در «گل‌های داوودی» (۱۳۶۳) جایزه بهترین بازیگر نقش اول جشنواره فیلم فجر را کسب کرد. همچنین، «جهیزیه‌ای برای رباب» و «شکوه زندگی» (هر دو در ۱۳۶۶) نیز لوح زرین بهترین بازیگر نقش اول را به دست آورد.

حضور تلویزیونی

پروانه معصومی علاوه بر حضور در فیلم، نقش‌های ماندگاری در سریال‌های تلویزیونی مانند «کوچک جنگلی»، «امام علی (ع)»، «مسافر ری»، «پلیس جوان»، «یوسف پیامبر (ع)» و «مثل هیچکس» ایفا کرد.

آخرین حضور تلویزیونی پروانه معصومی در سریال «در کنار پروانه‌ها» به کارگردانی داریوش یاری بود. این سریال در سال ۱۴۰۰ از شبکه دو پخش شد و نقش جذاب او در این اثر، حاکی از تجربه و حرفه‌ای بود که هنوز هم پایان نیافته بود.

پروانه معصومی با میراثی چشمگیر از هنر و بازیگری خود، همیشه در خاطر مخاطبان خواهد ماند. نقدها و نظرات شما در مورد این هنرمند برجسته را منتظریم.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *