ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

وضعیت فعلی آلودگی هوا در کلانشهرها

1 دقیقه خوانده شده

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات، صادق ضیاییان، اخبار نگران‌کننده‌ای از تداوم افزایش آلودگی هوا در کلانشهرها و شهرهای صنعتی به اطلاع عموم رسانده است. در گفت‌وگو با ایسنا، او به تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی اشاره کرد که نشانگر افزایش و تداوم غلظت آلاینده‌های جوی در این مناطق است.

تحولات جوی در دو روز آینده

ضیاییان توضیح داد که در طی دو روز آینده، مناطق کشور با هوا آرام و پایدار مواجه خواهند شد. این شرایط، به ویژه در کلانشهرها و شهرهای صنعتی، باعث افزایش آلاینده‌های جوی خواهد شد.

پیش‌بینی بارش در برخی مناطق

او اعلام کرد که با نزدیک شدن جریانات روی دریای خزر، بارش پراکنده و کاهش دما در استان‌های ساحلی خزر قابل پیش‌بینی است. این بارشات پیش‌بینی شده در برخی از ارتفاعات البرز، شمال غرب و برخی مناطق غربی کشور نیز ادامه خواهند داشت.

شرایط دریای خزر و پیش‌بینی‌های دریافتی

ضیاییان اظهار کرد که از سه‌شنبه تا چهارشنبه، دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود. این شرایط، علاوه بر بارشات پیش‌بینی شده، اهمیت بخش دیگری از وضعیت جوی کشور را تشکیل می‌دهد.

وضعیت جوی در تهران

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات به وضعیت جوی تهران نیز پرداخت. آسمان تهران در دو روز آینده صاف و همراه با غبار محلی خواهد بود. این شرایط با دمای حداکثر و حداقل به ترتیب ۱۸ و ۷ درجه سانتیگراد همراه خواهد بود.

پیش‌بینی دما در دیگر مناطق

وی در پایان اعلام کرد که بندرعباس با دمای ۲۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۷- درجه سانتیگراد سردترین نقاط استان خواهند بود.

با این پیش‌بینی‌ها، لازم است توجه به افزایش آلودگی هوای کلانشهرها و شهرهای صنعتی داشته باشیم و اقدامات لازم برای کاهش آثار منفی این پدیده را انجام دهیم.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *