ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

خداحافظی رقیب آمریکایی کامران قاسمپور از دنیای کشتی

جی دن کاکس، کشتی‌گیر برجسته آمریکایی و دو بار قهرمان جهان، پس از شکست در مسابقات انتخابی المپیک پاریس، رسماً از دنیای کشتی خداحافظی کرد. این اعلام خداحافظی پس از شکست وی مقابل کالین مور با نتیجه ۲ به ۲ و قبل از دیدار با کایل اسنایدر، که از رقبای اصلی وی در رسیدن به تیم ملی آمریکا بود، صورت گرفت. کاکس، که در گذشته عملکرد درخشانی داشته و موفق به کسب مدال‌های طلا و برنز المپیک شده، کفش‌های خود را در میدان کشتی به نشانه خداحافظی از این ورزش قرار داد.

این خداحافظی نه تنها پایان دوران حرفه‌ای یک ورزشکار تحسین‌برانگیز را نشان می‌دهد، بلکه نمادی از پایان یک عصر در کشتی آزاد آمریکا است. کاکس، که بارها با کامران قاسمپور، قهرمان ایرانی، رقابت کرده و در دو دوره متوالی در فینال‌های وزن ۹۲ کیلوگرم در مسابقات جهانی سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ مغلوب شده بود، با این خداحافظی، دورانی پر افتخار را پشت سر می‌گذارد.

این اتفاق نه تنها برای جامعه کشتی آمریکا بلکه برای دوستداران کشتی در سراسر جهان لحظه‌ای تأثربرانگیز بود. گرچه کاکس دیگر در تشک کشتی حضور نخواهد داشت، اما میراث وی به عنوان یکی از کشتی‌گیران نامدار و محبوب، همچنان زنده خواهد ماند و الهام‌بخش نسل‌های آینده‌ی کشتی‌گیران خواهد بود.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *