ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

اسفنجی از جنس پر مرغ برای بندآوری خون

محققان ایرانی موفق به تولید اسفنجی از جنس کراتین پر مرغ برای بندآوری خون شده‌اند. این محصول جدید با استفاده از ضایعات پر مرغ در کشتارگاه‌ها تولید می‌شود و می‌تواند جایگزینی مناسب برای نمونه‌های تجاری موجود در بازار باشد.

به گفته غلامرضا گودرزی، مجری این طرح، هدف اصلی از انجام این تحقیق، استفاده از ضایعات پر مرغ به عنوان منبعی غنی از کراتین برای تولید محصولاتی با کاربردهای پزشکی، از جمله بندآوری خون، بوده است.

سالانه میلیون‌ها تن پر مرغ در جهان تولید می‌شود که امحای آنها به صورت دفن یا سوزاندن،不仅 به آلودگی محیط زیست منجر می‌شود، بلکه گازهای گلخانه‌ای نیز تولید می‌کند.

استفاده از پر مرغ در تولید این اسفنج، نه تنها از ضایعات این محصول به طور بهینه استفاده می‌کند، بلکه به حفظ محیط زیست نیز کمک می‌کند.

اسفنج کراتینی تولید شده توسط محققان ایرانی، از نظر عملکرد با نمونه‌های تجاری موجود در بازار برابری می‌کند و حتی در برخی موارد کارآمدتر نیز هست.

از دیگر مزایای این محصول می‌توان به قابلیت تولید داخلی و قیمت تمام شده پایین آن اشاره کرد.

با توجه به فراوانی ضایعات پر مرغ در کشور، تولید انبوه این اسفنج می‌تواند صرفه‌جویی اقتصادی قابل توجهی به همراه داشته باشد.

این طرح به عنوان طرح برگزیده تقاضامحور از سوی وزارت علوم تقدیر شده و همچنین دو مقاله علمی در مورد آن در مجلات معتبر به چاپ رسیده است.

اسفنج کراتینی تولید شده توسط محققان ایرانی، مورد آزمایش‌های حیوانی قرار گرفته و اثبات شده است که از نظر ایمنی و کارایی هیچ مشکلی ندارد.

با توجه به مزایای متعددی که این محصول دارد، می‌توان امیدوار بود که در آینده به عنوان جایگزینی مناسب برای نمونه‌های تجاری موجود در بازار مورد استفاده قرار گیرد.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *