ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

اجرای حکم قصاص قاتل آیت‌الله سلیمانی


رئیس دادگستری مازندران، حجت الاسلام محمدصادق اکبری، در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که حکم قصاص قاتل آیت‌الله سلیمانی، عضو مجلس خبرگان رهبری، به اجرا در زندان بابل رسیده است.

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، روز چهارشنبه ششم اردیبهشت ماه امسال به یکی از بانک‌های بابلسر مراجعه کرد و در اثر حمله مسلحانه، جان خود را از دست داد. این حادثه نه تنها جامعه را شوکه کرد بلکه به سرعت عدالت نیز در پی گیری پرونده قرار گرفت.

مراحل قانونی و اجرای حکم

حکم قصاص پس از تایید در دیوان عالی کشور و طی تشریفات قانونی، در تاریخ چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ با حضور اولیای دم در زندان بابل به اجرا درآمد.

پس از واقعه، با دستور رئیس قوه قضاییه و پیگیری رئیس دادگستری استان مازندران، پرونده قضایی تشکیل شد و متهم به دستور دادگاه بازداشت شد. در این مرحله، پزشکی قانونی نیز نظریه‌های خود را در مورد سلامت روحی متهم ارائه داد و تایید شد.

دادرسی و حکم نهایی

با اخذ آخرین دفاع از متهم و برگزاری جلسات دادگاه، در تاریخ ۲۳ اردیبهشت، حکم نهایی بر جلب به دادرسی و کیفرخواست پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بابلسر صادر شد.

بعد از مراحل دادرسی و حضور متهم و وکیل وی، قاضی با توجه به عدله موجود، حکم قصاص قاتل را اعلام کرد. این حکم پس از تایید در دیوان عالی کشور، صبح امروز به اجرا درآمد.

اجرای حکم قصاص قاتل آیت‌الله سلیمانی نشان از سرعت و کارآیی عدالت دارد که در راه پیگیری قضایی حوادث مهم، تأکید بر افزایش امنیت و حفظ حقوق شهروندان دارد. این تدابیر باعث اطمینان جامعه در برابر عدالت و امنیت می‌شود.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *