د. مه 20th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

۸ دستگاه مکلف به همکاری برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان هستند


ضرورت اصل پیشگیری: ۸ دستگاه در حال همکاری برای مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش فارس، علیرضا شادباش، در یک نشست تخصصی نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان، بر ضرورت اصل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس تأکید کرد. او اعلام کرد که ۸ دستگاه در فارس مکلف به همکاری هستند و منابع و امکانات خود را به اشتراک می‌گذارند تا از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان جلوگیری شود.

برنامه نماد: یکی از راهبردهای راهنمایی در مراقبت اجتماعی

شادباش برنامه نماد را به عنوان یکی از برنامه‌های راهبردی در زمینه مراقبت از دانش‌آموزان در مواجهه با آسیب‌های اجتماعی توصیف کرد. این برنامه به خدمت‌رسانی به دانش‌آموزان دارای فوریت روانی کمک می‌کند و تأکید بر پیشگیری قبل از درمان دارد.

هماهنگی و همکاری: کلید موفقیت در کاهش آسیب‌های اجتماعی

در جلسه، مجید جوکار، رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش فارس، به اهمیت یکپارچگی و وحدت رویه برنامه‌ها در کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان پرداخت. وی تأکید کرد که سامانه نماد جهت رصد و ارجاع به زودی فعال خواهد شد و تمام دستگاه‌ها و ارگان‌های عضو ائتلاف به این سامانه ملحق خواهند شد.

همگانی سازی مبارزه با آسیب‌های اجتماعی: تهیه نقشه خطرپذیری استان فارس

شادباش نیز با اشاره به تهیه نقشه خطرپذیری استان فارس، اعلام کرد که آمادگی برای هرگونه همکاری متقابل و به اشتراک گذاشتن آمار و اطلاعات مورد نیاز دستگاه‌ها در چارچوب ضوابط و مقررات آموزش و پرورش وجود دارد.

آینده روشن با همدلی در مراقبت اجتماعی

این تأکید بر همکاری و هماهنگی می‌تواند نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان ایفا کند و زمینه را برای یک مدرسه سالم و پویا فراهم کند. همگانی سازی مبارزه با آسیب‌های اجتماعی نشان از تعهد سازمان‌ها به ایجاد یک محیط آموزشی سالم دارد.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *