س. اکتبر 22nd, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

اهدای ۹۰۰۰ جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی نهاوند

1 دقیقه خوانده شده

در خبری خوش برای دوستداران کتاب و مطالعه در شهرستان نهاوند، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اقدام به اهدای ۹۰۰۰ جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی این شهرستان کرده است. با افتتاح دو کتابخانه مدرن شهدای پای‌قلعه و پاسارگاد روستای توانه زرین‌دشت، تعداد کتابخانه‌های نهادی و مشارکتی نهاوند به ۱۲ باب رسیده است.

کتابخانه شهدای پای‌قلعه که در محله‌ای کم‌برخوردار واقع شده، با زیربنایی بالغ بر ۲۵۰ مترمربع و امکاناتی همچون سالن مطالعه، اتاق مطالعه گروهی، بخش مرجع و بخش کودکان، به محلی برای مطالعه و پژوهش اهالی منطقه تبدیل شده است.

با اهدای ۵۱۰۰ جلد کتاب به این کتابخانه و ۳۹۰۰ جلد کتاب به کتابخانه پاسارگاد، گنجینه‌ای غنی از کتاب در اختیار علاقه‌مندان به مطالعه قرار گرفته است. این اقدام ارزشمند نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، گامی مهم در جهت ترویج فرهنگ مطالعه و ارتقای سطح علمی جامعه محسوب می‌شود.

رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهاوند با تأکید بر اهمیت کتابخانه‌ها در جامعه، بر لزوم توسعه زیرساخت‌های کتابخانه‌ای و ترویج فرهنگ کتابخوانی در میان نسل جوان تأکید کرد. وی همچنین از همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان نهاوند در واگذاری ساختمان کتابخانه شهدای پای‌قلعه تشکر و قدردانی کرد.

با توجه به اهمیت کتاب در ارتقای سطح آگاهی و دانش افراد، این اقدام می‌تواند تأثیر بسزایی در رشد فرهنگی و اجتماعی شهرستان نهاوند داشته باشد. امید است با ادامه این روند و حمایت مسئولین، شاهد توسعه روزافزون کتابخانه‌های عمومی و افزایش سرانه مطالعه در کشور باشیم.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *