ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

عربستان مجوز نداد، پروازهای عمره تعلیق شد

پروازهای عمره برنامه‌ریزی شده که برخلاف انتظار، به دلیل عدم دریافت مجوز نهایی از سوی عربستان، تا اطلاع ثانوی معلق شد. این اتفاق به تعویق انداختن عملیات اعزام زائران ایرانی به عمره پس از ۹ سال از سرگرفته شد.

تعارض در اطلاعات

رسانه‌ها از تعارض در اطلاعات مربوط به این مسئله گزارش داده‌اند. هر چند هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ادعا می‌کند که تمام آمادگی‌ها انجام شده و حتی بلیت‌ها صادر شده بود، اما عدم دریافت مجوز عربستان باعث مواجهه با مشکلات جدی شده است.

پیگیری‌ها و تاخیر در اجرا

حسام قربانعلی، سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، در بیانیه‌ای اظهار داشت که با پیگیری‌های مداوم از سوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، سازمان حج، و سازمان هواپیمایی کشوری در عربستان، همه نهادها برای اعزام ۳۰ هزار زائر به عمره آماده بودند. این پیگیری‌ها با تاخیر در اجرا و به دلیل مخالفت عربستان به اتفاق ختم شده است.

توضیحات درباره مشکلات و پیچیدگی‌ها

قربانعلی به افزودن مشکلات موجود اشاره کرد و تصریح کرد که موضوع مسئولیت کشور ایران نبوده و در واقع یک پیچیدگی اداری است که باید حل شود. او با عذرخواهی از مسافران و عمره‌گذاران، اظهار کرد که زمان رفع مشکل نامعلوم است اما هر چه سریع‌تر پس از دریافت مجوز، هواپیماها آماده به ارائه خدمات خواهند بود.

تاکنون زمان دقیقی برای رفع این مسئله مشخص نشده است. با این حال، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است که در صورت دریافت مجوز، فرآیند مسافرگیری در فرودگاه حضرت امام (ره) و ترمینال سلام فوراً آغاز خواهد شد.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *