ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

وداع با استاد ادبیات ایران: زندگی و آثار محمدعلی اسلامی ندوشن

بازگشت به وطن: وداع با چهره بزرگ ادبیات ایران

امروز، پیکر محمدعلی اسلامی ندوشن، چهره بزرگ ادبیات و فرهنگ ایران که مدتی را دور از خاک وطن گذرانده بود، به وطن بازگشت. این بازگشت، با آغاز مراسم وداع و آرام گرفتن پیکر در خاک میهن، جلب توجه هموطنان را به خود اختصاص داد.

مراسم استقبال در فرودگاه امام خمینی

پیکر اسلامی ندوشن امروز به فرودگاه امام خمینی رسید و در مراسم استقبالی گرم، توسط نمایندگان خانواده، مقامات فرهنگی و هنری، و نمایندگان مردم از او پذیرایی شد.

تشییع به مقصد آرامگاه عطار و خیام

پس از طی مراحل گمرکی، پیکر اسلامی ندوشن به سمت آرامگاه عطار و خیام در شهر نیشابور راه یافت. این مراسم تشییع و خاکسپاری پس از انجام مراحل قانونی، فردا در تهران برگزار خواهد شد.

زندگی‌نامه و آثار اسلامی ندوشن

محمدعلی اسلامی ندوشن، شاعر، نویسنده، پژوهشگر، و مترجم، در سال ۱۳۰۴ در ندوشن یزد به دنیا آمد. او دانش‌آموخته حقوق بین‌الملل از فرانسه بود و به تدریس نقد ادبی، سخن‌سنجی و ادبیات تطبیقی در دانشگاه تهران مشغول بود.

آثار متعدد در حوزه ادبیات و فرهنگ

اسلامی ندوشن طی سال‌ها زندگی خود، تحقیقات گسترده‌ای در زمینه آثار علمی و ادبی ایران انجام داد و به ترجمه آثار نویسندگان برجسته جهان پرداخت. آثار او به‌صورت کتاب در بیش از ۵۰ جلد در زمینه‌های مختلف از جمله ادبیات، فرهنگ، و اجتماعی منتشر شده است.

وداع و بزرگداشت

مراسم بزرگداشت محمدعلی اسلامی ندوشن در دانشگاه تهران، موسسه اطلاعات، و دبیرستان ایرانشهر برگزار خواهد شد. همچنین، مردم در میدان اسلامی ندوشن و خانه فرهنگی وی از این چهره بزرگ ادبیات و فرهنگ خداحافظی خواهند کرد.

خاتمه با خاکسپاری در نیشابور

پنجشنبه دوم آذرماه، مراسم خاکسپاری ندوشن در شهر نیشابور برگزار خواهد شد. این مراسم از آرامگاه خیام آغاز شده و پس از انتقال به آرامگاه عطار، به خاک سپرده خواهد شد.

با وداع از یکی از علمای برجسته و بزرگان ادبیات ایران، خاکسپاری اسلامی ندوشن در نیشابور، شهری که از آن خود به عنوان بلاکشیده‌ترین شهر یاد کرده بود، جشنواره‌ای از ارادت و ادب به جا خواهد گذاشت.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *