ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

رسانه عبری: نتانیاهو هنوز در تردید به سر می‌برد

یک رسانه عبری اخیراً اعلام کرده است که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو، هنوز درباره انجام حملات کوبنده در شمال یا جنوب اراضی اشغالی تردید دارد و از اقدام نیروهای ارتش این رژیم جلوگیری می‌کند.

سایت واللا به زبان عبری اعلام کرد: بعد از گذشت دو هفته از حمله حماس، اسرائیل هنوز نمی‌داند که باید چگونه به این گروه واکنش نشان دهد. نتانیاهو به نظر می‌رسد همچنان در تردید به سر می‌برد. او زیاد حرف می‌زند اما اقدامات مؤثری انجام نمی‌دهد. دلایل مختلفی برای این تردید وجود دارد، از جمله فشار آمریکا، تلاش برای تجهیز بهتر ارتش و نیز کسب مشروعیت بین‌المللی. اما نتیجه نهایی نگران‌کننده است، چرا که نتانیاهو اقدامات نیروهای ارتش را در جنوب و شمال ممانعت می‌کند. اکنون همان مسئله خطرناک پیش آمده که نتانیاهو را وادار به فکر کردن در مورد خرید حمله با چمدان‌های پر از دلار می‌کند.

این سایت افزود: نتانیاهو باید حملات حزب‌الله در شمال را مهار کند. در حال حاضر، سید حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله، آزادی کامل دارد تا هر چه بخواهد در شمال اسرائیل فعالیت کند و نتیجه‌ای که اسرائیل به آن دست یافته، بسیار ضعیف است و بر اساس نقشه‌ای است که نتانیاهو خود ترسیم کرده است.

واللا اشاره کرد که گالانت، وزیر جنگ اسرائیل، پیشنهاد حمله پیش‌دستانه به حزب‌الله داده است، اما نتانیاهو از این پیشنهاد منصرف شده است.

این سایت تصریح کرد: پیشنهاد گالانت متناسب با شرایط است و نیاز به مقابله قوی با حزب‌الله دارد. حالا سوال این است: نتانیاهو چرا منتظر است؟ حزب‌الله در حال تقویت قدرت است و اگر اقدامی نشود، در آینده نزدیک به اسرائیل امکان نداده می‌شود که به دشمنان خود اجازه دهد قدرتی بیشتر کسب کنند. به نظر می‌رسد نتانیاهو وضعیت فعلی را به درستی درک نمی‌کند. در این مرحله، تنها انتظار یک چیز از او داشتیم و آن حمله نظامی واگذاری نداده به شمال یا جنوب. اگر او نمی‌تواند این کار را انجام دهد، بهتر است که جای خود را بدهد و اجازه دهد که فرد دیگری این حمله مهم را انجام دهد. حماس و حزب‌الله می‌دانند که با تردید نتانیاهو، اسرائیل امکان ندارد پیروز شود.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *