ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

مریل استریپ، اسطوره سینما، نخل طلای افتخاری کن را دریافت کرد

مریل استریپ، بازیگر مشهور و پرافتخار آمریکایی، در شب افتتاحیه هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم کن، نخل طلای افتخاری این رویداد معتبر سینمایی را از دستان ژولیت بینوش دریافت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، استریپ که با چشمانی اشکبار روی صحنه آمده بود، مورد تشویق دو دقیقه‌ای تماشاگران ایستاده قرار گرفت.

ژولیت بینوش، بازیگر فرانسوی، در حین اهدای جایزه به استریپ گفت: “وقتی تو را روی پرده می‌بینم، تو را نمی‌بینم… این قدرت از کجا می‌آید؟ با همین قدرت به دنیا آمده‌ای؟”

او همچنین استریپ را “گنجی بین‌المللی” خواند و با اشاره به نقش‌های ماندگار این بازیگر از جمله «انتخاب سوفی» و «جولی و جولیا» افزود: “تو نگاه ما به سینما را تغییر دادی.”

استریپ در سخنرانی خود ضمن تشکر از جشنواره کن برای این افتخار بزرگ، گفت: “۳۵ سال از آخرین حضور من در کن می‌گذرد. آخرین بار با فیلم “فرشتگان شیطان” در سال ۱۹۸۹ در این جشنواره حضور داشتم.”

او با اشاره به کلیپی که از نقش‌های ماندگارش پخش شد، گفت: “مثل نگاه کردن از پنجره قطار سریع السیر بود. تماشای پرواز جوانی‌ام تا میانسالی، درست به جایی که امشب روی این صحنه ایستاده‌ام.”

استریپ در ادامه به سخنان خود افزود: “آخرین باری که در کن حضور داشتم، مادر سه فرزند بودم، نزدیک به ۴۰ سال داشتم و فکر می‌کردم کارم به پایان رسیده است.”

این بازیگر پیشکسوت در پایان صحبت‌های خود با ابراز قدردانی از مخاطبان، گفت: “خیلی متشکرم که از چهره من خسته نشدید و از قطار پیاده نشدید.”

مریل استریپ که در طول دوران حرفه‌ای خود بارها مورد تحسین منتقدان و تماشاگران قرار گرفته، تاکنون 21 بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده و 3 بار برای فیلم‌های «کرامر علیه کرامر» (1980)، «انتخاب سوفی» (1983) و «بانوی آهنین» (2012) این جایزه را از آن خود کرده است.

لازم به ذکر است که مراسم افتتاحیه جشنواره کن 2024 تا حدی با مضمون تجلیل از مریل استریپ تدارک دیده شده بود و حتی موسیقی فیلم “ماما میا” با بازی او نیز در حاشیه فرش قرمز پخش می‌شد.

گفتنی است که امسال، جورج لوکاس، کارگردان سرشناس هالیوود، نیز در مراسم اختتامیه این جشنواره نخل طلای افتخاری را دریافت خواهد کرد.

این اتفاق بار دیگر نشان‌دهنده جایگاه والای مریل استریپ در صنعت سینما و محبوبیت او در میان اهالی هنر و سینما در سراسر جهان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *