ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

لایروبی و تنقیه ۲۵۰ پل در محورهای مواصلاتی آذربایجان‌غربی

رئیس ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی، حامد رستم‌فر اعلام کرد که از ابتدای سال جاری، با هدف جلوگیری از سیلاب و تخریب لایروبی، ۲۵۰ پل در محورهای مواصلاتی آذربایجان‌غربی ترمیم و بهسازی شده‌اند.

تنوع پل‌های تحت تعمیر

رستم‌فر با توجه به تنوع متراژ پل‌ها در استان، اعلام کرد که از این تعداد، پل‌های با عرض تا ۶ متر بیش از ۱۰ هزار و ۳۰۰ پل را به خود اختصاص داده‌اند. این تلاش‌ها به منظور افزایش ایمنی و کاهش خسارات ناشی از باران و سیلاب است.

فعالیت‌های پیشگیرانه و حفاظتی

رئیس ابنیه فنی بیان کرد: “فعالیت‌های پیشگیرانه و حفاظتی از اهمیت بالایی برخوردارند. از ابتدای سال جاری، ۲۵۰ پل در محورهای مواصلاتی استان با اولویت‌بندی مرتبط، تحت ترمیم و بهسازی قرار گرفته‌اند.”

تفکیک پل‌های تعمیر شده بر اساس محورهای مواصلاتی

رستم‌فر اطلاعات بیشتری ارائه داد و گفت: “تعمیر ۲۱ پل در محور ارومیه – سلماس، ۲۰ پل در محور بوکان به شهریکند، و ۱۶ پل در هر یک از محورهای خوی – سلماس، بوکان – سقز، بوکان – به سد شهید کاظمی صورت گرفته است.”

سایر محورها و پل‌های ترمیم شده

رئیس ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: “در محورهای خوی – چالدران و ارومیه – مهاباد نیز ۱۵ پل در هر محور و مابقی در سایر نقاط محورهای مواصلاتی استان لایروبی و تنقیه شده است.”

نقش اهم در توسعه پایدار و افزایش امنیت مسیرهای ارتباطی

ترمیم و بهسازی پل‌های مواصلاتی نه تنها به توسعه پایدار و ایمن‌تر شدن مسیرهای ارتباطی کمک می‌کند بلکه در جلوگیری از احتمال سیلاب و خسارات ناشی از شرایط جوی نیز نقش اساسی دارد. این تلاش‌ها همگام با استانداردهای فنی و حفظ استانداردهای ایمنی انجام می‌شوند تا ایمنی و رفاه عمومی مردم در این مناطق تضمین گردد.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *