ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

سومین نمایشگاه «بصیرت سلیمانی» به کار خود پایان داد


سومین نمایشگاه بین‌المللی رسانه و هنرهای تجسمی “بصیرت سلیمانی” با معرفی برگزیدگان خود به کار خود پایان داد. این رویداد همزمان با چهارمین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی برگزار شد و با تشییع پیکر ۱۸ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در حرم مطهر امام خمینی (ره) جشن گرفت.

تأثیر بصیرت در ترویج ارزش‌های انقلابی

در مراسم اختتامیه این نمایشگاه، سردار حسن حسن‌زاده، فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بر شکست‌ناپذیری ملت ایران اشاره کرد. او بیان کرد که دشمنان پس از فتنه سال ۱۴۰۱ اقرار کردند ایران اسلامی و ملت آن در هیچ عرصه‌ای قابل شکست نیستند.

هنر به عنوان ابزار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

سمیه ولیان دبیرکل انجمن فرهنگی هنری طلیعه آفتاب (فرزندان شاهد و ایثارگر) درباره تأثیر هنر در ترویج ارزش‌های انقلابی حرف زد. او اظهار کرد که هنرمندان با آثار خود می‌توانند جامعه را به سوی اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی هدایت کنند.

اهمیت حضور فعال هنرمندان در جامعه

ولیان تأکید کرد که حضور فعال هنرمندان و نمایش آثارشان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بسیار اساسی است. بر اساس بیانات رهبر انقلاب اسلامی، شهید سلیمانی نماد ملت ایران است که ارزش‌ها و معنویت‌های انقلابی را در خود متجلی کرد.

هنر به عنوان زبان بیان حقایق

وی افزود: هنر به عنوان زبان خود، بخشی از واقعیت‌ها و ابعاد حقیقت موجود در جهان را گویا می‌کند. حفظ جامعیت نگرش دینی و تأسیس نظام اجتماعی بر دین، نیازمند حضور فعال هنرمندان است.

نقش هنرمندان در هدایت نوجوانان

ولیان تأکید کرد که هنرمندان می‌توانند با هنر خود، نوجوانان را در راستای اهداف انقلاب اسلامی هدایت کنند. به این منظور، کارگاه زنده هنری بصیرت سلیمانی با هدف بزرگداشت چهارمین سالگرد سردار دلها و حمایت از مردمان غزه برگزار شد.

هم‌افزایی و تبدیل “ما” به “من”

ولیان به اهمیت هم‌افزایی اشاره کرد و گفت: “ما” هر کجا که باشد، فعالیت به نتیجه می‌رساند. اما اگر “ما” به “من” تبدیل شود، کار به نتیجه نخواهد رسید.

تجلیل از برگزیدگان

در پایان مراسم، برگزیدگان هر بخش از نمایشگاه معرفی و تجلیل شدند. این لحظه پایانی از سومین نمایشگاه بین‌المللی “بصیرت سلیمانی”، لحظه ای افتخارآمیز برای هنر و فرهنگ ایثار و شهادت بود.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *