ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

سربازان غایب هم می‌توانند از مشوق‌های سرباز ماهر بهره‌مند شوند

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در گفتگویی با ایسنا، شرایط بهره‌مندی سربازان غایب از مشوق‌های کسر خدمت سرباز ماهر را تشریح کرد.

سردار موسی کمالی با بیان اینکه هدف از ارائه مشوق‌ها به سربازان ماهر، ارتقای مهارت، تسهیل اشتغال و خوشایندسازی دوران سربازی است، گفت: “سربازانی که قبل از اعزام به خدمت، مهارتی را فراگرفته و در سامانه سخا ثبت‌نام کنند، می‌توانند از مشوق‌هایی مانند یک ماه کسر خدمت، تعیین محل خدمت، تعویق اعزام، انتخاب استان محل خدمت، بخشش اضافه خدمت، استفاده از یک ماه مرخصی، اعطای یک درجه بالاتر، استفاده از سرباز ماهر به عنوان کمک مربی و مربی در نیروهای مسلح، بکارگیری تخصصی در داخل نیروهای مسلح و اولویت برای استخدام در نیروهای مسلح بهره‌مند شوند.”

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر امکان بهره‌مندی مشمولان غایب از این مشوق‌ها گفت: “سربازان غایبی که به موقع برای تعیین تکلیف و اعزام خود اقدام نکرده و دچار اضافه خدمت شده‌اند، هم می‌توانند از این مشوق‌ها، به ویژه بخشش اضافه خدمت، استفاده کنند.”

به گفته کمالی، هر سرباز می‌تواند در صورت کسب امتیاز لازم، از حداکثر یک مشوق استفاده کند. متقاضیان باید در حین ثبت‌نام، اولویت‌های خود را برای دریافت مشوق مشخص کنند.

امتیازبندی سربازان ماهر بر اساس نوع دوره آموزشی و مهارت‌های کسب شده انجام می‌شود. به عنوان مثال، دوره‌های فنی و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی، جهاد دانشگاهی و فناوری اطلاعات در دسته دوره‌های کوتاه‌مدت قرار دارند و دارندگان این دوره‌ها با کسب 240 امتیاز می‌توانند از بالاترین مشوق‌ها استفاده کنند.

برای گروه‌های هنرستانی‌ها و پزشکی و پیراپزشکی، سقف امتیاز در نظر گرفته شده و این افراد می‌توانند به طور کامل از مشوق‌ها بهره‌مند شوند.

فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها نیز بر اساس شش شاخص مانند مهارت‌های شغلی، سابقه کار، تدریس و واحدهای عملی و آزمایشگاهی امتیازبندی می‌شوند.

متقاضیان می‌توانند برای ثبت‌نام در سامانه سخا پلیس مراجعه کنند. ثبت‌نام حداقل دو ماه قبل از اعزام به خدمت باید انجام شود و شامل افراد حین خدمت نمی‌شود.

اعزامی‌های تیر ماه به بعد می‌توانند از این مشوق‌ها بهره‌مند شوند.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *