ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

ساخت ۴۰ کیلومتر راه روستایی در همدان: توسعه بنیادی در سیستم حمل و نقل جاده‌ای

پیشرفت چشمگیر در ساخت جاده‌های روستایی

مهرداد آهکی، مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان همدان، اعلام کرد که در هفت ماه ابتدای امسال، ۴۰ کیلومتر جاده روستایی در این استان ساخته شده است. این پروژه‌ها به عنوان بخشی از برنامه‌های توسعه حمل و نقل جاده‌ای در این منطقه آغاز شدند.

ارتقاء زیرساخت‌های روستایی

با تأکید بر اینکه ۹۸.۸ درصد روستاهای استان همدان به آسفالت دست یافته‌اند، آهکی اظهار کرد که توسعه این زیرساخت‌ها برای بهبود شرایط زندگی در روستاها از اهمیت بالایی برخوردار است.

پروژه‌های در دست اجرا

بر اساس گزارش اداره‌ کل راهداری استان همدان، از ابتدای سال جاری، ۸۳ کیلومتر راه روستایی در ۳۳ پروژه آغاز شده است. از این میان، ۴۰ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده و بقیه پروژه‌ها در صورت تأمین اعتبار در سال آینده به پایان می‌رسند.

موقعیت استان همدان در رتبه‌بندی ملی

آهکی اعلام کرد: “استان همدان با داشتن ۳۳۶۵ کیلومتر راه روستایی، رتبه سوم کشور را در زمینه راه‌های آسفالت‌دار در روستاها به دست آورده است.”

نقش روستاها در تولید محصولات کشاورزی

تأکید کرد: “روستاها به عنوان قطب تولید محصولات کشاورزی در این منطقه شناخته می‌شوند و توسعه جاده‌های روستایی اهمیت زیادی در این حوزه دارد.”

تأمین اعتبار برای حفظ و نگهداری زیرساخت‌ها

آهکی با تأکید بر اهمیت حفظ و نگهداری این سرمایه‌های ملی، از مسئولان استانی خواست تا توجه ویژه‌ای به تخصیص اعتبار مورد نیاز برای این منظور داشته باشند.

پیشرفت در ایمن‌سازی تقاطعات و آشکارسازی

از ابتدای امسال، به‌منظور ارتقاء ایمنی راه‌های روستایی، حدود ۴۶ کیلومتر روکش آسفالت، ۲۵۰ کیلومتر خط کشی، ۱۸۰۰ کیلومتر شانه‌سازی و تسطیح، و ۱۷۶ مورد ایمن‌سازی و آشکارسازی تقاطعات انجام شده است

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *