ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

دود غلیظ ناشی از آتش‌سوزی در مینی پالایشگاه منطقه ویژه اقتصادی بیرجند هیچ مسمومیتی در پی ندارد


مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی، در خصوص آتش‌سوزی در مینی پالایشگاه منطقه ویژه اقتصادی بیرجند، اطمینان داد که دود غلیظ به دنبال این حادثه هیچ مسمومیتی در پی نداشته است. او اعلام کرد که مردم نباید نگران باشند و وضعیت تحت کنترل قرار گرفته است.

محمدعلی آخوندی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی، به تلاش‌ها و هماهنگی‌های گسترده در مدیریت حادثه اشاره کرد. او افزود که از ابتدای وقوع حادثه تاکنون، نیروهای امدادی، شرکت نفت، نیروی هوایی، فرودگاه، سپاه، شهرداری بیرجند و دیگر دستگاه‌ها به صورت فوری در محل حاضر بوده‌اند.

وضعیت مخازن و نوعیت آتش‌سوزی

آخوندی تشریح کرد: “از ۲۲ مخزن موجود در مینی پالایشگاه، ۱۸ مخزن سوخت هیدروکربن سنگین داشتند. شرایط کنترلی موجود بدان گونه بود که ابتدا وضعیت قابل کنترل بوده و ماشین‌آلات به موقع وارد صحنه حادثه شده‌اند. اما ماهیت آتش‌سوزی به گونه‌ای بود که با وجود تلاش‌ها، آتش مجدداً شعله‌ور شد.”

تدابیر امدادی و پیگیری مستمر از سوی مقامات

وی تأکید کرد: “تمام تیم‌های امدادی با همکاری مراجع مختلف، از جمله دستگاه‌های نظامی و انتظامی و مشاوره‌های تخصصی با وزارت نفت، در جلوگیری از انفجار و کنترل حریق مشارکت فعال داشتند. تمام تلاش‌ها به منظور جلوگیری از آسیب به افراد انجام گرفته و هماهنگی بسیار خوبی بین تمام دستگاه‌های مشارکت‌کننده وجود داشت.”

جزئیات بیشتر و توجه به ایمنی عمومی

در پایان، آخوندی به این نکته اشاره کرد که تمامی تلاش‌ها به سمت ایمنی عمومی و جلوگیری از خسارت به افراد بوده است. او از همه مسئولان و نیروهای مشارکت‌کننده در این عملیات تشکر کرد و تأکید کرد که مقامات همچنان پیگیری مستمر خواهند داشت.

با احترام ، مجله خبری جوان انلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *