ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

حمله وحشیانه به کاروان آمبولانس‌ها در نوار غزه: از روز جمعه تا تراژدی انسانی

در روزی که آفتاب کمی در افق غربی می‌پیچد، هواپیماهای نظامی رژیم صهیونیستی، که در نیمه‌تاریکی آسمان ظاهر شده‌اند، به یک کاروان امدادی حمله کردند. این کاروان، متشکل از گروهی از آمبولانس‌ها و خودروهای امدادی، از مجتمع پزشکی الشفا در نوار غزه خارج شده بود و در حال انتقال مجروحان به گذرگاه رفح بودند. اما در حین حرکت، به شکل وحشیانه‌ای توسط موشک‌های نیروهای اشغالگر هدف قرار گرفتند.

گزارش‌ها حاکی از آن بودند که این حمله وحشیانه در فاصله‌ای بسیار کوتاه از بیمارستان الشفاء رخ داد. یک حمله که دوبار تکرار شد و به تراژدی انسانی تبدیل شد. جمعیت هلال احمر فلسطین با ابراز تاسف، اعلام کرد که کاروان مذکور که حاوی پنج آمبولانس بود، توسط نیروهای اشغالگر در فاصله یک کیلومتری از بیمارستان مورد حمله قرار گرفت و پس از بسته شدن جاده به دلیل بمباران، مجبور به بازگشت به بیمارستان شد.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی “وفا”، در هنگام بازگشت کاروان، یکی از آمبولانس‌ها مستقیماً هدف یک موشک قرار گرفت. این حمله وحشیانه منجر به تلفات زیادی در میان غیرنظامیان و آواره‌ها در ورودی بیمارستان شد. خدمه آمبولانس و شهروندان به شدت مجروح شدند. این حمله وحشیانه باعث شد که حداقل ۱۵ نفر جان خود را از دست بدهند و بیش از ۶۰ نفر دیگر زخمی شوند.

سپس، این حمله وحشیانه و وحشتناک نیروهای اشغالگر هدف یک مجروح را که برای درمان به بیمارستان‌های مصر می‌رفت، قرار داد. این حمله وحشیانه باعث شد که خودرو و امدادگران آسیب زیادی ببینند.

جمعیت هلال احمر فلسطین این حمله وحشیانه را که به نقض آشکار کنوانسیون‌های ژنو و جنایت جنگی تلقی می‌شود، محکوم کرد. این اتفاق نه تنها نشان از بی‌رحمی نیروهای اشغالگر بلکه نقض آشکار حقوق بشر و قوانین جنگی بین‌المللی است. جمعیت هلال احمر از جامعه بین‌المللی خواست که فوراً برای حمایت از غیرنظامیان و تیم‌های پزشکی که در آن کار می‌کنند، مداخله کند. همچنین، آنها بر لزوم پاسخگویی عاملان این جنایات فجیع و محاکمه آنها تأکید کردند، همراه با اجرای مسؤولیت‌های قانونی کشورهایی که به کنوانسیون‌های ژنو پایبند هستند تا حمایت از پرسنل پزشکی و غیرنظامیان در همه شرایط تضمین شود.

با احترام ، مجله خبری جوان انلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *