ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

ثبت نام ۲۲ هزار درخواست کننده برای اخذ سند مالکیت

1 دقیقه خوانده شده

با طی اعلام مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، تعداد ۲۲ هزار فرد درخواستی برای دریافت سند مالکیت زمین‌های غیررسمی را ثبت کرده‌اند.

به منظور محرومیت‌زدایی و بهبود خدمات شهری در مناطق غیررسمی، دولت تصمیم به واگذاری اسناد مالکیت گرفته است. طبق بند “م” تبصره ۱۱ قانون بودجه امسال، متقاضیان تا پایان اسفندماه می‌توانند در سامانه تسهیلات شرکت بازآفرینی شهری ایران به آدرس “facility.udrc.ir” ثبت‌نام کنند.

تأکید بر اهمیت اختصاص سند به حاشیه‌نشینان

مسئله اختصاص سند به زمین‌های تصرفی با شرایطی، در قوانین مختلف مورد تأکید قرار گرفته است. این اقدامات براساس بند “م” تبصره ۱۱ قانون سال جاری و بند “ک” تبصره ۱۱ قانون بودجه سال گذشته، همچون اسناد ملی ساماندهی و توانمندسازی سکونتگاه غیررسمی مصوب سال ۱۳۸۲ و سند ملی بازآفرینی شهری پایدار مصوب سال ۱۳۹۳ و ویرایش سند ملی ساماندهی توانمندسازی‌ مصوب سال ۱۴۰۲، تعهداتی مشخص را برای همه ایجاد کرده‌اند.

اهمیت ویژه به اعطای سند

معاون وزیر راه و شهرسازی، محمد آیینی، با تأکید بر اهمیت اعطای سند مالکیت به ساکنان این سکونتگاه‌ها، بیان کرد: این اقدام امکان اخذ پروانه نوسازی و دریافت تسهیلات مالی برای مقاوم‌سازی و نوسازی واحدهای مسکونی را فراهم می‌کند.

چالش‌ها و راهکارها برای نوسازی یک میلیون واحد

آیینی با اشاره به نیاز به نوسازی و مقاوم‌سازی یک میلیون واحد در سکونتگاه‌های غیررسمی، بر چالش‌ها تاکید کرد. برای اخذ پروانه ساخت و دریافت تسهیلات مالی، اعلام کرد که اخذ سند مالکیت از مراحل اساسی این فرآیند است.

ساماندهی و توانمندسازی

آیینی اظهار داشت: “ساماندهی و توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی اصلی‌ترین هدف سیاست‌های نظام است.” مقررات بند “م” تبصره ۱۱ قانون بودجه نیز به دولت تکلیف داده است تا این امور را اجرا کند و به مردم این مناطق حق اخذ سند را اعطا کند.

اقدامات برای بهبود خدمات شهری

با اشاره به بیش از ۹۵ درصد واحدهای مسکونی که از خدمات شهری آب و برق برخوردار هستند، معاون وزیر راه شهرسازی بیان کرد: “طی لایحه بودجه سال آینده، برنامه‌هایی برای نوسازی و ارتقاء خدمات روبنایی در بافت‌های ناکارآمد شهری در نظر گرفته شده است.”

تعهد دولت به محرومیت‌زدایی و بهسازی

دولت با لحاظ کردن تبصره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۳، تعهداتی را بر عهده گرفته است. این تعهدات شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان‌ها را ملزم به تعیین سهم سکونتگاه‌های غیررسمی در محدوده و خارج از محدوده شهرها بر اساس جمعیت ساکن کرده است، به منظور محرومیت‌زدایی و بهسازی این مناطق.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *