ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

تقویم زمانی تولید میگوی پرورشی برای سال زراعی ۱۴۰۳ تعیین شد


در جلسه کارگروه فنی و بهداشتی تکثیر و پرورش میگوی استان هرمزگان، مدیرکل شیلات استان اعلام کرد که تقویم زمانی تولید میگوی پرورشی برای سال زراعی ۱۴۰۳ تصویب شده است. این تصمیم با هدف افزایش کیفیت و بهره‌وری در صنعت پرورش میگو به‌کار گرفته شده است.

تاکید بر بهداشت در صنعت پرورش میگو

مسعود بارانی، مدیرکل شیلات هرمزگان، در جلسه با تاکید بر اهمیت بهداشت در مزارع پرورش میگو و مراکز تکثیر، اظهار کرد که رعایت الزامات بهداشتی اساسی‌ترین اقدام در جلوگیری از خسارات جبران‌ناپذیر در این صنعت است.

برنامه‌ریزی برای تامین خوراک بهداشتی

برنامه‌ریزی برای تامین و تولید خوراک استاندارد و بهداشتی میگو، پیگیری تامین مولد خوب و با کیفیت و عاری از بیماری، ارائه تسهیلات کم بهره به بهره‌برداران، و ایجاد هماهنگی بیشتر بین تولیدکنندگان و دستگاه‌های متولی از مهم‌ترین برنامه‌های شیلات استان برای سال ۱۴۰۳ می‌باشد.

اهمیت ذخیره‌سازی بچه میگو

با اشاره به اهمیت ذخیره‌سازی بچه میگو، بارانی اعلام کرد که این فرآیند از ابتدای اسفندماه سال جاری آغاز شده و تا پایان تیرماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

تراکم ذخیره‌سازی و ارائه تسهیلات

با اهمیت تراکم ذخیره‌سازی طبق الزامات فنی و بهداشتی، جلسه با بانک کشاورزی، بنیاد برکت و بسیج سازندگی برگزار شد تا تسهیلات کم بهره به بهره‌برداران در قالب تغییر ساختار مزارع پرورش میگو ارائه شود.

بازخورد از جلسه

در این نشست، حاضرین به بیان مسائل و چالش‌ها و ارائه راهکارهای پیشنهادی خود پرداختند. این تدابیر و برنامه‌ها با هدف بهبود وضعیت صنعت پرورش میگو در استان هرمزگان اجرا می‌شود.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *