ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

بارش برف و باران در کشور/ افزایش آلودگی هوای کلانشهرها از فردا

1 دقیقه خوانده شده


رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات، صادق ضیاییان، از بارش برف و باران در برخی مناطق کشور و افزایش غلظت آلاینده‌های هوایی اطلاع داده است. این تغییرات از سه‌شنبه (۵ دی‌ماه) آغاز می‌شود.

شرایط جوی در مناطق مختلف

ضیاییان بیان کرد: امروز (۴ دی) در استان‌های ساحلی دریای خزر، خراسان شمالی، بخش‌هایی از شمال غرب، غرب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز بارش باران و باد شدید پیش‌بینی می‌شود. همچنین در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف انتظار می‌رود.

آرامش جوی در سه‌شنبه و چهارشنبه

از نظر وضعیت جوی، سه‌شنبه و چهارشنبه (۵ و۶ دی) آرام و پایدار خواهد بود. پنج‌شنبه (۷ دی) در استان‌های ساحلی دریای خزر و جمعه (۸ دی) علاوه بر این نواحی، در شمال شرق کشور نیز بارش پیش‌بینی می‌شود. همچنین پنج‌شنبه در بخش‌هایی از جنوب غرب کشور افزایش ابر و بارش پراکنده انتظار می‌رود.

افزایش آلودگی هوا

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مخاطرات وضع هوا هشدار داد که از اواخر سه‌شنبه و روز چهارشنبه، افزایش غلظت آلاینده‌های هوایی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی قابل پیش‌بینی است.

شدت باد در برخی مناطق

وی ادامه داد: امروز در مناطقی از شمال غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور افزایش سرعت باد و گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

تغییر دما و هواشناسی تهران

درباره وضعیت جوی تهران، ضیاییان گفت: آسمان تهران فردا (۵ دی) صاف همراه با وزش باد خواهد بود. دمای حداقل ۶ و حداکثر ۱۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی شده است. در روز چهارشنبه (۶ دی) نیز آسمان صاف و گاهی با وزش باد ملایم و در بعضی ساعت‌ها غبار محلی پیش‌بینی می‌شود.

توقف مواج دریای خزر و خلیج فارس

ضیاییان در پایان توضیح داد: از اواخر امروز تا پنج‌شنبه، مواج دریای خزر و خلیج فارس مشاهده خواهد شد.

تغییرات دما در مناطق مختلف

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات ذکر کرد: طی فردا و پس‌فردا، بندرعباس با دمای ۲۸ و ۳۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین منطقه، و شهرکرد با دمای ۳- و ۶- درجه سانتیگراد سردترین نقاط استان‌های کشور خواهند بود.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *