ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

بارش‌های پراکنده و نفوذ جریانات خنک در کشور: پیش‌بینی وضعیت هوا

بارش‌های پراکنده و افزایش نفوذ جریانات خنک در برخی نقاط کشور

رگبار در مناطق هرمزگان و سیستان و بلوچستان

در گفت‌وگو با ایسنا، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات، صادق ضیاییان، از وقوع رگبار پراکنده و وزش باد شدید در شرق هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و جزایر تنگه هرمز و دریای عمان خبر داد. او توضیح داد که این بارش‌ها ممکن است گاهی همراه با رعد و برق باشند.

آرامی جو در کشور با نفوذ جریانات خنک

وی ادامه داد و اعلام کرد که پس از این بارش‌ها، انتظار می‌رود آرامی جو در کشور برقرار شود. در روزهای آینده، نفوذ جریانات خنک در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان باعث بارش‌های متنوع خواهد شد.

گسترش بارش در مناطق مختلف

سه‌شنبه(۹ آبان)، بخش‌هایی از استان‌های زاگرس مرکزی، کرمان، یزد و سیستان و بلوچستان نیز به بارش‌ها پیوسته و این بارش‌ها ممکن است همراه با رعد و برق و وزش باد باشند. همچنین در برخی مناطق غرب و شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی نیز با بارش‌های پراکنده مواجه خواهند شد.

وضعیت هوا در تهران

ضیاییان در مورد وضعیت هوای تهران نیز صحبت کرد. او اطلاعاتی در مورد دماها و اقلیم تهران در دو روز آینده فراهم کرد. او اعلام کرد که فردا (۷ آبان)، آسمان تهران صاف خواهد بود اما در بعضی ساعت‌ها غبار محلی پدیدار خواهد شد. دمای حداقلی ۱۴ و حداکثری ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. در روز دوشنبه (۸ آبان)، آسمان کمی ابری خواهد بود و غبار محلی همراه با افزایش ابر انتظار می‌رود. در شب، وزش باد نیز ممکن است حاکم شود. حداقل دما ۱۵ و حداکثر دما ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

گرم‌ترین و سرد‌ترین نقاط کشور

ضیاییان در پایان اطلاعاتی در مورد دمای نقاط مختلف کشور ارائه داد. او اعلام کرد که اهواز با دمای ۳۳ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقطه کشور است در حالی که شهرکرد با دمای صفر و یک درجه سانتیگراد سرد‌ترین نقطه کشور محسوب می‌شود. این اطلاعات نه تنها به مردم اطلاعات دقیق در مورد وضعیت هوا ارائه می‌دهند بلکه به ارائه مشاوره‌های بهتر در مورد نگهداری از سلامتی در این شرایط جوی کمک می‌کنند.

این پیش‌بینی‌ها نشان‌دهنده دقت و حرفه‌ایت از مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات است. این اطلاعات به مردم این امکان را می‌دهند تا با اطمینان و درستی به سمت پیشگیری از مخاطرات جوی حرکت کنند و در مقابل اثرات آن آمادگی داشته باشند.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *