ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

ایجاد ۵۰۰۰ فرصت شغلی پایدار توسط بسیج سازندگی: راهکارها و دستاوردها

نقش بسیج سازندگی در ایجاد اشتغال در هرمزگان

تسهیلات مالی برای مشاغل خانگی و روستایی

باوقار یاسین، مسئول بسیج سازندگی هرمزگان، اعلام کرد که بیش از ۵ هزار فرصت شغلی پایدار توسط صندوق‌های قرض‌الحسنه بسیج سازندگی در استان هرمزگان ایجاد شده است. این تسهیلات به صورت وام‌های پایدار در حوزه مشاغل خانگی و توسعه واحدهای تولیدی در زمینه‌های مختلف اقتصادی، از جمله صنایع تبدیلی کشاورزی، دامپروری، پرورش طیور و زنبور عسل و صنایع دستی، ارائه شده است.

حمایت از اشتغال‌زایی و کارآفرینی

به گفته وی، در سال ۱۴۰۲، ۴۰۰ نفر در حوزه اقتصاد مقاومتی وام اعطا شده‌اند که به طور میانگین بین ۲ تا ۳ فرصت شغلی ایجاد کرده‌اند. این تسهیلات به صورت قرض‌الحسنه در حدود ۱۰۰ میلیون تا ۱۵۰ میلیون تومان در ۳۲ عرصه تعریف شده، امکان اشتغال‌زایی و کارآفرینی را برای متقاضیان ایجاد کرده است.

سهولت‌های اقتصاد مقاومتی

باوقار بیان کرد: “بیش از پنج هزار فرصت شغلی پایدار در قالب مشاغل خانگی و روستایی توسط صندوق‌های قرض‌الحسنه بسیج سازندگی ایجاد شده است.” او افزود که بسیج سازندگی هرمزگان از سال ۱۳۹۶ تاکنون بیش از ۶۰۰ صندوق قرض‌الحسنه در سطح روستاها و محلات استان ایجاد کرده است.

همکاری با نهادها و بانکها

بسیج سازندگی برای حمایت از این صندوق‌ها تفاهم‌نامه‌های همکاری امضاء کرده است. این تفاهم‌نامه‌ها به تسهیلات تقویتی منجر شده‌اند که هدف آن راه‌اندازی مشاغل خانگی و افزایش درآمد خانوارها در عرصه‌های مختلف صنایع دستی، کشاورزی، و حوزه‌های صنعتی دیگر است.

حمایت از زنان خانه‌دار

بیشترین توجه این برنامه به حمایت از زنان خانه‌دار و ایجاد فرصت‌های اشتغال برای آن‌ها در حوزه‌هایی نظیر صنایع دستی، خیاطی، گلدوزی و کارهای خانگی دیگر است. این اقدامات همگام با اهداف اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار استان هرمزگان پیش می‌روند.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *