ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

اکثر درمان‌های سرطان در مراحل پایانی بیماری بی‌فایده هستند

1 دقیقه خوانده شده

مطالعه جدیدی نشان می‌دهد که شیمی‌درمانی، ایمونوتراپی، درمان‌های هدفمند و هورمون‌درمانی در بهبود نرخ بقای بیمارانی که در مراحل پایانی سرطان هستند، تاثیری ندارند.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس یافته‌های منتشر شده در مجله “Oncology”، این درمان‌های پیشرفته سرطان برای بیمارانی که در حال گذراندن مراحل پایانی عمر خود هستند، عملاً هیچ فایده‌ای ندارند.

در این مطالعه، محققان سوابق بیش از 78 هزار بیمار مبتلا به سرطان‌های شایع را که بین سال‌های 2015 تا 2019 در 280 کلینیک سرطان ایالات متحده تحت درمان قرار گرفته بودند، مورد بررسی قرار دادند.

این مطالعه به طور خاص بر روی بیمارانی در مراحل پایانی شش نوع سرطان شایع شامل سینه، روده بزرگ، ریه، پانکراس، کلیه و مثانه متمرکز بود.

دکتر مورین کاناهان، محقق ارشد این مطالعه و دانشمند تحقیقاتی در مرکز سرطان ییل کانکتیکت، در این باره می‌گوید: “هدف ما این بود که بفهمیم آیا درمان‌های انکولوژیک برای تومورهای بسیار پیشرفته، به بهبود نرخ بقای بیماران کمک می‌کنند یا خیر. همچنین می‌خواستیم مشخص کنیم که چه زمانی ادامه مراقبت‌های درمانی بیهوده است و متخصصان انکولوژی باید تمرکز خود را به مراقبت‌های تسکینی و حمایتی معطوف کنند.”

نتایج این مطالعه نشان داد که هیچ تفاوت آماری قابل توجهی در نرخ بقای بین بیمارانی که تحت درمان‌های سیستمیک قرار گرفته بودند و بیمارانی که این درمان‌ها را دریافت نکرده بودند، وجود ندارد.

با وجود این یافته‌ها، استفاده از درمان‌های سیستمیک همچنان رایج است و حدود 17 درصد از بیماران در مراحل پایانی بیماری، این درمان‌ها را دریافت می‌کنند که به نظر می‌رسد هیچ فایده‌ای برای آنها ندارد.

محققان این مطالعه بر این باورند که پزشکان می‌توانند با قضاوت بهتر در مورد زمان مناسب برای قطع درمان‌های اضافی، به بیماران در این زمینه کمک کنند.

این مطالعه بار دیگر بر اهمیت مراقبت‌های تسکینی و حمایتی برای بیماران در مراحل پایانی بیماری تأکید می‌کند.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *