ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

استفاده از سیگار الکتریکی در نوجوانان دو برابر با افزایش زمان حضور در شبکه‌های اجتماعی

1 دقیقه خوانده شده

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که نوجوانانی که روزانه بیش از ۷ ساعت از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، دو برابر بیشتر در معرض خطر مصرف سیگار سنتی یا سیگار الکترونیکی یا هر دو قرار دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، این مطالعه بر روی 11000 جوان 10 تا 25 ساله در بریتانیا انجام شده که از سال 2015 تا 2021 مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که بین مدت زمان استفاده از پلتفرم‌هایی مانند تیک‌تاک، اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی و احتمال مصرف سیگار الکترونیکی یا استعمال دخانیات ارتباط مستقیمی وجود دارد.

تنها 2 درصد از افرادی که در این مطالعه اعلام کرده‌اند از رسانه‌های اجتماعی استفاده نمی‌کنند، سیگار می‌کشند. این رقم در بین افرادی که بیش از 7 ساعت در روز در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند به 17 درصد افزایش می‌یابد.

خطر ابتلا به مصرف دخانیات یا سیگار الکترونیکی در میان افرادی که روزانه 7 ساعت یا بیشتر از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، 7 برابر بیشتر از کسانی است که اصلاً از این پلتفرم‌ها استفاده نمی‌کنند.

حتی صرف زمان اندکی در شبکه‌های اجتماعی نیز می‌تواند احتمال مصرف سیگار یا سیگار الکترونیکی را افزایش دهد. به عنوان مثال، این مطالعه نشان می‌دهد که افرادی که روزانه 1 تا 3 ساعت را در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند، 92 درصد بیشتر در معرض مصرف سیگار الکترونیکی قرار دارند، در مقایسه با کسانی که از این پلتفرم‌ها استفاده نمی‌کنند.

محققان دانشکده بهداشت عمومی امپریال کالج لندن خاطرنشان می‌کنند که استعمال دخانیات و سیگار الکترونیکی به طور گسترده در این پلتفرم‌ها تبلیغ می‌شود.

این مطالعه نگرانی‌های جدیدی را در مورد تاثیر منفی رسانه‌های اجتماعی بر سلامت نوجوانان raised می‌کند.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *