ج. اکتبر 18th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

انقلابی نو در درمان دیابت: خداحافظی با تزریق انسولین

1 دقیقه خوانده شده

محققان با کشف روشی جدید، نویدبخش درمان قطعی دیابت نوع ۲ و رهایی میلیون‌ها بیمار از تزریق انسولین هستند. در مطالعه‌ای که به تازگی منتشر شده، ۸۶ درصد از بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ که تحت درمان با روش جدیدی به نام ReCET قرار گرفتند، پس از دو سال دیگر نیازی به تزریق انسولین نداشتند.

دیابت نوع ۲ یک بیماری مزمن است که با مقاومت بدن در برابر انسولین یا تولید ناکافی آن مشخص می‌شود. در نتیجه، سطح قند خون افزایش یافته و عوارض جدی مانند بیماری قلبی، نارسایی کلیوی و مشکلات عصبی را به دنبال دارد. تاکنون درمان‌های موجود مانند دارو و انسولین تنها به کنترل بیماری کمک می‌کردند.

در روش ReCET، از پالس‌های الکتریکی برای بهبود حساسیت سلول‌های بدن به انسولین استفاده می‌شود. این روش در کنار داروی سماگلوتید، توانسته است نتایج شگفت‌انگیزی در درمان دیابت نوع ۲ ایجاد کند.

مزایای این روش جدید عبارتند از:

  • کاهش وابستگی به انسولین: اکثریت قریب به اتفاق بیماران شرکت‌کننده در مطالعه، پس از درمان دیگر نیازی به تزریق انسولین نداشتند.
  • ایمنی: تاکنون عوارض جانبی جدی در این روش گزارش نشده است.
  • اثربخشی بالا: نتایج اولیه نشان‌دهنده تاثیرگذاری بالای این روش در کنترل قند خون است.

با وجود نتایج امیدوارکننده، محققان تاکید می‌کنند که برای تایید کامل این روش به مطالعات بالینی بزرگتری نیاز است. با این حال، این کشف جدید گامی بزرگ در جهت درمان قطعی دیابت نوع ۲ محسوب می‌شود و می‌تواند زندگی میلیون‌ها بیمار را متحول کند

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *