ج. اکتبر 18th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

۶۱۷ هزار نفر وام ازدواج و فرزندآوری گرفتند

در حالی که بانک مرکزی از پرداخت بیش از ۱۳۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری به ۶۱۷ هزار متقاضی خبر می‌دهد، آمارها حکایت از افزایش چشمگیر متقاضیان در صف دریافت این تسهیلات دارد. بر اساس گزارش سازمان بازرسی کل کشور، تعداد متقاضیان وام فرزندآوری نسبت به سال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته و به ۴۱۷ هزار نفر رسیده است. همچنین تعداد متقاضیان وام ازدواج نیز به ۳۹۶ هزار نفر رسیده که نشان‌دهنده روند رو به رشد تقاضا برای این نوع تسهیلات است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با انتقاد از عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری، خواستار اقدام جدی بانک مرکزی و مسئولان شبکه بانکی برای رفع این مشکل شده است. وی تاکید کرده که با توجه به افزایش تعداد متقاضیان و کندی روند پرداخت تسهیلات، تشکیل پرونده برای بانک‌هایی که به تعهدات خود عمل نمی‌کنند، اجتناب‌ناپذیر است.

بانک مرکزی نیز ضمن اعلام آزادسازی ۵۰۰ هزار میلیارد ریال از سپرده قانونی بانک‌ها برای تسریع در پرداخت تسهیلات، بر لزوم استفاده حداکثری از این منابع توسط هفت بانک عامل منتخب تاکید کرده است. با این حال، به نظر می‌رسد این اقدامات هنوز نتوانسته است به طور کامل مشکل صف طولانی متقاضیان را حل کند.

افزایش تقاضا برای وام ازدواج و فرزندآوری نشان از اهمیت این تسهیلات در حمایت از تشکیل خانواده و افزایش نرخ تولد است. اما کندی روند پرداخت این تسهیلات و افزایش تعداد متقاضیان در صف انتظار، می‌تواند به عنوان یک مانع جدی در برابر تحقق این هدف تلقی شود.

در مجموع، می‌توان گفت که وجود شکاف قابل توجه بین میزان تقاضا و عرضه تسهیلات ازدواج و فرزندآوری، نیازمند اتخاذ تدابیر جدی‌تر و کارآمدتری از سوی دولت و بانک مرکزی است.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *