د. سپتامبر 16th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

کاهش دما و بارش‌های رگباری در شمال کشور؛ تهران به استقبال هوای خنک‌تر می‌رود

سازمان هواشناسی کشور از وقوع بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق و کاهش نسبی دما در مناطق شمالی کشور خبر داد. صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی، با اعلام این خبر، جزئیات بیشتری را در خصوص وضعیت جوی کشور ارائه کرد.

به گفته ضیائیان، استان‌های ساحلی خزر، اردبیل و بخش‌هایی از آذربایجان‌های شرقی و غربی امروز یکشنبه تحت تأثیر سامانه بارشی قرار گرفته‌اند. همچنین، این سامانه طی روزهای آینده به استان‌های خراسان شمالی و برخی مناطق دیگر گسترش خواهد یافت.

وی با اشاره به شدت بارش‌ها در گیلان، غرب مازندران و شرق اردبیل، از شهروندان این مناطق خواست تا نسبت به آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها هوشیار باشند. همچنین، وزش باد شدید موقت و احتمال وقوع تگرگ در برخی مناطق از دیگر مخاطرات جوی پیش‌بینی شده است.

ضیائیان در ادامه افزود: “طی دو روز آینده شاهد کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور خواهیم بود. همچنین، در نوار شرقی، بخش‌هایی از مرکز و جنوب غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید، گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.”

وضعیت هوای تهران

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی در خصوص وضعیت هوای تهران نیز گفت: “آسمان تهران امروز صاف تا قسمتی ابری و کاهش وزش باد با بیشینه دمای ۴۲ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود. همچنین، برای روز دوشنبه آسمان کمی ابری تا نیمه ابری با کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.”

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *