د. سپتامبر 16th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

شاخص های کلیدی بیت کوین چرخه صعودی ثابتی را نشان می دهند (31 مرداد 1403)

1 دقیقه خوانده شده

در گزارشی در 18 اوت، اکسل آدلر، محقق CryptoQuant، به دو معیار کلیدی Bubble vs. Crush Market Structure و MVRV Z-score به عنوان سیگنال‌هایی مبنی بر اینکه روند فعلی قیمت بیت‌کوین مسیری صعودی را دنبال می‌کند، اشاره کرد.

شاخص ها نشان می دهند که بعید است بیت کوین BTC در سطوح فعلی به حباب قیمتی برسد و قیمت آن به طور پیوسته بدون جهش های شدید در حال رشد است.

اگرچه قیمت بیت کوین هنوز به بالاترین سطح خود از ماه مارس نرسیده است، یک تحلیلگر ادعا می کند که بر اساس دو معیار کلیدی، بازار صعودی پرقدرت و ثابت است و هیچ نشانه ای از اصلاح عمیق وجود ندارد.

در گزارشی در 18 اوت، اکسل آدلر، محقق CryptoQuant، به دو معیار کلیدی Bubble vs. Crush Market Structure و MVRV Z-score به عنوان سیگنال‌هایی مبنی بر اینکه روند فعلی قیمت بیت‌کوین مسیری صعودی را دنبال می‌کند، اشاره کرد.

آدلر افزود: می‌توانیم ببینیم که چرخه صعودی فعلی به‌طور پیوسته و بدون ناهنجاری‌های قابل توجه یا جهش‌های شدید در حال توسعه است.

شاخص بیت کوین نشان دهنده عدم وجود حباب است

آدلر تاکید کرد که Bubble vs. Crush Market Structure به 1.02 کاهش یافته است، که او آن را سطح “پایه” می داند و نشان می دهد که بیت کوین در حال حاضر حباب قیمتی را تجربه نمی کند.

حباب‌ها در بازار زمانی شکل می‌گیرند که ارزش بازار بیت‌کوین سریع‌تر از ارزش واقعی آن رشد کند. زمانی که بیت کوین به بالاترین سطح خود یعنی 73679 دلار رسید، این اندیکاتور سطح حدود 1.5 را نشان می داد.

طبق داده‌های CoinMarketCap، کمتر از یک هفته بعد، قیمت با کاهش 16 درصدی به 61930 دلار رسید.

بیت کوین در هفت روز گذشته 2.53 درصد کاهش یافت. منبع: CoinMarketCap

بیت کوین همچنان در تلاش برای حفظ سطح کلیدی 60000 دلاری است که معامله گران در چند وقت اخیر به عنوان نقطه محوری به آن نگاه می کردند. از 22 ژوئیه، بیت کوین در رنج 40 درصدی معامله می شود که بین 49842 دلار و حداکثر 69799 دلار در نوسان است.

در زمان نگارش این مطلب بیت کوین با قیمت 59236 دلار معامله می شود.

آدلر همچنین خاطرنشان کرد که میانگین متحرک 30 روزه MVRV Z-Score در حدود 1.8 است که اندکی بیشتر از میانگین سالانه 1.6 است که نشان دهنده “حداقل بیش ارزش گذاری overvaluation” است.

هنگامی که 30DMA MVRV Z-Score افزایش می یابد، می تواند نشان دهد که دارایی بیش از حد ارزش گذاری شده است و ممکن است یک اصلاح قیمت در راه باشد.

در مارس 2021، 30DMA MVRV Z-Score بیت کوین به بالای 5 رسید، درست قبل از اینکه بیت کوین به 60701 دلار برسد، تنها سه ماه بعد دارایی با 45 درصد کاهش به 32827 دلار رسید.

آدلر افزود: «تا زمانی که این معیار به سطوح شدیدی که می‌تواند نشان‌دهنده خطر قابل‌توجهی از اصلاح باشد، نرسد، بازار را می‌توان صعودی در نظر گرفت.»

در همین حال، Rekt Capital تحلیلگر اضافه کرد که بیت کوین “در آستانه بازپس گیری محدوده انباشت مجدد پس از هاوینگ است”، که نشان می دهد قیمت می تواند در ماه های آینده بالاتر رود.

منبع خبر: نیپوتو مگ

قابل توجه : این مقاله یک رپورتاژ آگهی است و مجله خبری جوان آنلاین مسئولیتی در قبال محتوا یا خدمات معرفی شده ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *