د. مه 20th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

پیش‌بینی هواشناسی: باران در استان‌های جنوب و غرب کشور در روزهای آینده

وضع هوا در ایام آینده: باران در راه است

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات، صادق ضیاییان، اعلام کرد که یک سامانه بارشی به کشور در روز فردا وارد می‌شود، که موجب رگبار و رعد و برق در استان‌های جنوب و غرب خواهد شد.

وضعیت فعلی هوا: کاهش کیفیت هوا در شهرهای پرجمعیت

در حال حاضر، وضعیت جو آرام و پایدار است، اما در شهرهای پرجمعیت مانند تهران و کرج، غلظت آلاینده‌های جوی افزایش یافته است که موجب کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

پیش‌بینی بارش در استان‌های غربی و جنوب غربی

در روز چهارشنبه (۲۴ آبان‌ماه)، با ورود سامانه بارشی، باران در استان‌های واقع در غرب، شمال غرب، و به‌تدریج در جنوب غرب کشور آغاز خواهد شد. این بارش شامل مناطقی مانند دامنه و ارتفاعات البرز غربی، ارتفاعات زاگرس مرکزی، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال استانهای بوشهر و فارس خواهد بود.

تداوم بارش در برخی مناطق

پنجشنبه (۲۵ آبان‌ماه)، فعالیت سامانه بارشی در مناطق غرب، جنوب غرب، برخی نقاط استان‌های بوشهر، فارس، غرب و جنوب اصفهان، هرمزگان و کرمان ادامه خواهد داشت. در برخی از استان‌های خاص نظیر خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و شمال بوشهر، شدت بارش افزایش خواهد یافت. همچنین، جزایر شمال خلیج فارس نیز با رگبار، رعد و برق، و وزش باد شدید روبرو خواهند شد.

پیش‌بینی بارش در جنوب و جنوب شرق کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات اظهار کرد که جمعه (۲۶ آبان‌ماه)، بارش باران، گاهی رعد و برق، و وزش باد شدید موقت در برخی نقاط جنوب، جنوب شرق، و شنبه (۲۷ آبان‌ماه) در جنوب شرق کشور پیش‌بینی می‌شود.

وضعیت هوایی تهران در روزهای آینده

برای تهران، طی دو روز آینده، افزایش ابرها، بارش پراکنده، و وزش باد در بعضی ساعت‌ها پیش‌بینی می‌شود. همچنین، در شهرهای دامنه‌های جنوبی البرز، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی تا ظهر پنجشنبه مورد انتظار است.

پیش‌بینی دماها در استان‌های مختلف

ضیاییان در انتهای گفت‌وگو افزود که تا ظهر پنجشنبه در شهرهای واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی ممکن است. همچنین، در روزهای جمعه و شنبه در دامنه‌های جنوبی البرز و جنوب شرق کشور، وزش باد شدید همراه با احتمال خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *