ی. سپتامبر 8th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

پوشش بیمه‌ای صندوق بیمه روستاییان و عشایر به بیش از ۳ میلیون نفر رسید

حقوق حداقل‌بگیران این صندوق ۲۱۰ درصد افزایش یافت

به گزارش ایسنا، بیت‌الله برقراری، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، در گردهمایی سراسری مدیران و کارگزاران این صندوق، از عملکرد مثبت و جهشی این صندوق در دو سال اخیر خبر داد.

بر اساس این گزارش، در دو سال گذشته بیش از یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر از کشاورزان، روستائیان و عشایر فاقد بیمه اجتماعی در کشور تحت پوشش این صندوق قرار گرفته‌اند که این رقم معادل ۵۰ درصد کل عملکرد صندوق از ابتدای تأسیس تا قبل از آغاز به کار دولت سیزدهم است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با بیان اینکه عملکرد این صندوق در دو سال اخیر معادل ۹۹ درصد عملکرد دولت‌های نهم و دهم و بیش از ۸۰ درصد عملکرد دولت‌های یازدهم و دوازدهم بوده است، به برخی از دستاوردهای مهم این صندوق اشاره کرد که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پوشش بیمه‌ای بیش از ۳ میلیون نفر
  • افزایش ۲۱۰ درصدی حقوق حداقل‌بگیران
  • رشد ۸۳ درصدی مستمری سایر سطوح در سه سال گذشته
  • بیمه رایگان ۳۱۱ هزار نفر از مادران غیر شاغل روستایی و عشایر
  • پوشش بیمه‌ای حدود ۶۰۰ هزار نفر از زنان روستایی و عشایر
  • ارائه بیمه تکمیلی به مستمری‌بگیران در سه استان همدان، آذربایجان شرقی و اصفهان

برقراری در ادامه با اشاره به برنامه‌های آینده این صندوق گفت: در تلاش هستیم تا بیمه تکمیلی را در تمامی استان‌های کشور اجرا کنیم و همچنین طرح‌هایی را برای افزایش پوشش بیمه‌ای و ارائه خدمات بهتر به جامعه هدف این صندوق در نظر داریم.

این خبر برای کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور که از جمله اقشار زحمتکش و کم‌برخوردار جامعه هستند، بسیار مسرت‌بخش است و نشان‌دهنده توجه دولت سیزدهم به این قشر از مردم است.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *