ش. مه 18th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

ورود سامانه بارشی به کشور طی فردا 


در تازه‌ترین اخبار هواشناسی، اعلام شده است که یک سامانه بارشی قوی در راه است و انتظار می‌رود که از فردا برخی مناطق کشور را تحت تأثیر قرار دهد. صادق ضیاییان، رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی، جزئیات این پیش‌بینی‌ها و تأثیرات آن بر مناطق مختلف را تشریح کرده است.

وضعیت جوی مناطق مختلف در روزهای آینده

دوشنبه ۱۷ اردیبهشت: شروع بارش‌ها و طوفان‌های شدید با ورود سامانه بارشی، مناطق غربی کشور شاهد بارش‌های شدید به همراه رعد و برق و وزش بادهای قوی خواهند بود. انتظار می‌رود که استان‌های کرمانشاه، کردستان، آذربایجان شرقی، جنوب اردبیل، زنجان و گیلان بیشترین میزان بارش را تجربه کنند. شهروندان محلی باید خود را برای مقابله با این شرایط آماده کنند و تمهیدات لازم را اتخاذ نمایند.

سه شنبه ۱۸ اردیبهشت: گسترش بارش‌ها به شمال کشور بارش‌ها و طوفان‌های روز دوشنبه به تدریج به مناطق شمالی کشور و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی البرز تسری خواهند یافت. این مناطق نیز شاهد بارش‌های رگباری به همراه رعد و برق و وزش بادهای شدید خواهند بود.

چهارشنبه ۱۹ و پنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت: تداوم بارش در شمال و شمال شرق در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه، بارش‌ها به استان‌های ساحلی دریای خزر و مناطقی از شمال غرب، شمال شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور گسترش می‌یابند. این شرایط جوی به نوبه خود می‌تواند به خنک‌شدن هوا و کاهش دماهای بالا در این مناطق منجر شود.

هشدارها و توصیه‌های کلی

هشدار وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در طول هفته، مناطقی که در دامنه‌های جنوبی البرز قرار دارند، شاهد وزش بادهای شدید خواهند بود که این امر می‌تواند به خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی منجر شود. شهروندان باید در این مناطق از تردد غیرضروری پرهیز کنند و تمهیدات ایمنی را رعایت نمایند.

پیش‌بینی وضعیت هوای تهران برای پایتخت، تهران، از فردا آسمانی قسمتاً ابری تا ابری پیش‌بینی شده است، با وزش بادهای گاهگاهی و بارش‌های پراکنده. دمای هوا بین ۱۴ تا ۲۱ درجه سانتیگراد در نوسان خواهد بود. در روز سه‌شنبه، شرایط مشابهی با احتمال رگبار و رعد و برق وجود دارد، با دمایی که به ۲۲ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

نتیجه‌گیری: آماده‌سازی و پیشگیری

با توجه به تغییرات قابل توجه در شرایط جوی، ضروری است که شهروندان در مناطق تحت تأثیر از آخرین اطلاعات هواشناسی مطلع شوند و آمادگی‌های لازم را برای مقابله با این شرایط داشте باشند. پیروی از هشدارهای هواشناسی و برنامه‌ریزی فعالیت‌ها با در نظر گرفتن این شرایط می‌تواند به حفظ ایمنی و کاهش مشکلات احتمالی کمک کند.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *