د. مه 20th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

ورود سامانه بارشی به کشور از شنبه

1 دقیقه خوانده شده


در آستانه ورود به فصل بهار، کشور ایران شاهد تغییرات جدیدی در الگوهای جوی خواهد بود. بر اساس آخرین گزارش‌ها از مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی، انتظار می‌رود که از اواخر روز شنبه، ۱۸ فروردین‌ماه، سامانه بارشی جدیدی از مسیر شمال غرب وارد کشور شود و تغییرات قابل توجهی را در وضعیت هوای برخی از مناطق ایران به دنبال داشته باشد.

تاثیرات سامانه بارشی بر وضعیت جوی مناطق مختلف

پیش‌بینی‌های کوتاه‌مدت

در روزهای پیش از ورود سامانه بارشی، به‌ویژه در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب و جنوب اصفهان، نیمه شمالی فارس، ارتفاعات کرمان، جنوب یزد، شرق لرستان و جنوب استان مرکزی، افزایش ابرناکی، رگبار، رعدوبرق و گاهی وزش بادهای شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود. این شرایط جوی در ارتفاعات استان کرمان، شمال شرق فارس، جنوب یزد و مناطقی از شرق سیستان و بلوچستان نیز انتظار می‌رود.

تغییرات جوی در آخر هفته

با نزدیک شدن به آخر هفته، آسمان در بیشتر مناطق کشور صاف تا کمی ابری خواهد بود. با این حال، ورود سامانه بارشی از شمال غرب از اواخر روز شنبه موجب افزایش ابرناکی و رگبار پراکنده در مناطقی از شمال غرب کشور و نیمه غربی سواحل دریای خزر خواهد شد.

انتظارات برای روزهای بعد از ورود سامانه

یکشنبه، ۱۹ فروردین‌ماه، با گسترش این سامانه بارشی در نوار غربی کشور، مناطقی از شمال غرب، دامنه‌های البرز و سواحل دریای خزر شاهد بارش باران، رگبار و رعدوبرق و وزش باد خواهند بود.

افزایش مواج بودن دریاها

همزمان با تغییرات جوی، از امروز تا اواخر روز جمعه، شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان شاهد مواج و متلاطم شدن خواهند بود. این شرایط نیازمند توجه ویژه فعالان دریایی و صیادان برای جلوگیری از هرگونه خطر احتمالی است.

وضعیت جوی پایتخت

وضعیت جوی تهران در دو روز آینده، صاف تا کمی ابری با افزایش باد در بعد از ظهر پیش‌بینی می‌شود. دمای هوا نیز در این مدت در نوسان خواهد بود، با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد.

نقاط گرم و سرد کشور

در حالی که اهواز با دمای ۳۳ و ۳۴ درجه سانتیگراد به عنوان گرم‌ترین مراکز استان کشور شناخته می‌شود، شهرکرد با دمای ۱- و ۲- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ها خواهد بود.

این تغییرات جوی و بارشی در فصل بهار نویدبخش روزهایی با طراوت و پر بارش برای برخی از مناطق کشور است، اما لازم است تا شهروندان و مسافران نوروزی نکات ایمنی و هشدارهای جوی را جدی بگیرند تا از هرگونه مخاطره‌ای در امان بمانند.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *