پ. سپتامبر 19th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

هوشنگ حریرچیان، ستاره درخشان آسمان هنر ایران خاموش شد

1 دقیقه خوانده شده

هوشنگ حریرچیان، بازیگر پیشکسوت و محبوب سینما و تلویزیون ایران، در سن ۹۲ سالگی دار فانی را وداع گفت. این هنرمند ارزشمند که فعالیت هنری خود را از تئاتر اصفهان آغاز کرده بود، بیش از هفت دهه به خلق آثار ماندگار در عرصه هنر پرداخت.

حریرچیان که در سال ۱۳۱۱ در اصفهان متولد شد، از همان جوانی به بازیگری علاقه‌مند بود و در سال ۱۳۲۶ فعالیت حرفه‌ای خود را در تئاتر آغاز کرد. او سپس به رادیو اصفهان پیوست و در حوزه‌های مختلفی چون بازیگری، گویندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی فعالیت داشت.

اولین تجربه تلویزیونی حریرچیان به سال ۱۳۴۸ و سریال «عکاس باشی» برمی‌گردد. او همچنین در فیلم‌های سینمایی متعددی چون «جعفرخان از فرنگ برگشته»، «عزیز میلیون دلاری»، «قاعده بازی» و سریال‌های تلویزیونی محبوب مانند «خاتون»، «آشپزباشی»، «ساختمان پزشکان» و «پژمان» ایفای نقش کرد.

حریرچیان که عاشق صحنه و دوربین بود، آرزوی زندگی طولانی‌تر داشت و در گفتگویی با ایسنا بیان کرده بود که دوست دارد ۱۰۰ ساله شود. بزرگترین آرزوی او زندگی در کنار عزیزانش بود.

درگذشت این هنرمند بزرگ ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر برای جامعه هنری ایران است. یاد و نام هوشنگ حریرچیان همواره در دل دوستداران سینما و تلویزیون باقی خواهد ماند.

زمان برگزاری مراسم تشییع جنازه این هنرمند متعاقباً اعلام خواهد شد.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *