د. سپتامبر 16th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

هوای تهران در وضعیت قابل قبول؛ ازن و ذرات معلق ۲.۵ میکرومتر، آلاینده‌های شاخص

1 دقیقه خوانده شده

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از بهبود نسبی کیفیت هوای پایتخت خبر داده است. بر اساس آخرین گزارش‌ها، میانگین کیفیت هوای تهران در تاریخ ۱۵ شهریور در شرایط قابل قبول قرار دارد.

در ۲۴ ساعت گذشته، آلاینده شاخص هوا، ازن، با میانگین ۹۸ بوده است. همچنین، در حال حاضر ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرومتر با میانگین ۸۱، به عنوان آلاینده شاخص شناسایی شده است. با این حال، به دلیل نوسانات معمول در کیفیت هوا، توصیه می‌شود که گروه‌های حساس مانند کودکان، سالمندان و بیماران قلبی و ریوی همچنان احتیاط لازم را به عمل آورند.

از ابتدای سال جاری تاکنون، هوای تهران پنج روز پاک، ۱۱۰ روز قابل قبول، ۵۲ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و دو روز ناسالم را تجربه کرده است. این آمار نشان می‌دهد که با وجود بهبود نسبی، آلودگی هوا همچنان یکی از چالش‌های اصلی شهر تهران است.

لازم به ذکر است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به شش دسته اصلی تقسیم می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی، عدد صفر تا ۵۰ نشان‌دهنده هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوای ناسالم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوای بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ هوای خطرناک است.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *