ج. اکتبر 18th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

هشدار هواشناسی: سرمای شدید و بارش در ارتفاعات کشور

سازمان هواشناسی کشور با صدور اخطاریه، از وقوع پدیده‌های جوی نامساعد در ارتفاعات کشور طی روزهای پایانی هفته خبر داد. بر اساس پیش‌بینی‌ها، مناطق کوهستانی شمال غرب، البرز و زاگرس شاهد وزش باد شدید، بارش باران و کاهش محسوس دما خواهند بود.

صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی، با اشاره به احتمال وقوع رعد و برق و تگرگ در ارتفاعات شمال غرب کشور، از کوهنوردان و گردشگران خواست تا از صعود به ارتفاعات مرتفع خودداری کنند. وی همچنین نسبت به کاهش دید در پی مه آلودگی و بارش در ارتفاعات البرز غربی هشدار داد.

ضیاییان با تاکید بر استقرار جوی پایدار در اکثر مناطق کوهستانی کشور، از وزش باد شدید به‌ویژه در بعدازظهرها و غروب خبر داد و احتمال خیزش گرد و خاک در برخی مناطق را نیز مطرح کرد.

وی در خصوص وضعیت جوی ارتفاعات شمال تهران، از صاف تا نیمه ابری بودن هوا همراه با وزش باد شدید خبر داد و احتمال رگبار موقتی را در ساعات بعدازظهر و غروب پیش‌بینی کرد.

با توجه به افت دمای قابل توجه در نیمه شمالی کشور، سازمان هواشناسی به کوهنوردان و گردشگران توصیه کرد تا از تجهیزات گرمایشی و پوشاک مناسب استفاده کنند و در انتخاب محل کمپینگ و مسیر صعود، اقدامات ایمنی را مدنظر قرار دهند.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *