ج. مه 17th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

مسعود اسکویی درگذشت

سعود اسکویی، گزارشگر و مجری باسابقه ورزشی، که نامش با دهه‌ها فعالیت در صدا و سیما عجین شده بود، پس از دوره‌ای از مبارزه با عوارض ناشی از شکستگی ناحیه لگن و پا، در بیمارستان لاله تهران درگذشت. خبر درگذشت این چهره سرشناس رسانه و ورزش، امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، باعث تأثر و تاسف گسترده‌ای شده است.

زندگینامه و سوابق حرفه‌ای مسعود اسکویی

مسعود اسکویی متولد سال ۱۳۱۸ در ایران بود و از سال ۱۳۴۵ به استخدام تلویزیون ملی ایران درآمد. او در طول حدود ۵۷ سال خدمت خود در رادیو و تلویزیون، به عنوان یکی از چهره‌های شاخص در گزارشگری ورزشی به شمار می‌رفت. اسکویی بیشتر در رشته‌هایی مانند والیبال فعالیت داشت و به خاطر تبحر خاص خود در این عرصه، از احترام ویژه‌ای برخوردار بود.

دوره بیماری و عوارض ناشی از شکستگی

در اواخر عمر، اسکویی دچار شکستگی در ناحیه پا و لگن شد که منجر به بستری شدن او در بیمارستان و انجام عمل جراحی گردید. پس از جراحی، وی مدتی در بخش مراقبت‌های ویژه تحت نظر پزشکان بود. با وجود تلاش‌های پزشکی، متاسفانه وی در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ جان خود را از دست داد.

واکنش‌ها به خبر درگذشت

خبر درگذشت مسعود اسکویی با واکنش‌های گسترده‌ای در جامعه ورزش و رسانه مواجه شد. خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و کمیته ملی المپیک ایران از جمله نهادهایی بودند که به طور رسمی این ضایعه بزرگ را به خانواده اسکویی و جامعه ورزش تسلیت گفتند. آنها از خدمات و تأثیرات او در عرصه رسانه و ورزش به نیکی یاد کردند.

میراث و یادبود

مسعود اسکویی به عنوان یکی از پیشکسوتان عرصه گزارشگری ورزشی، میراث ارزشمندی از خود به جا گذاشته است. نسل‌های متمادی از گزارشگران ورزشی تحت تأثیر شیوه‌ها و روش‌های او در گزارشگری قرار گرفته‌اند و به احتمال زیاد، اثرات وی برای سال‌ها در این حرفه احساس خواهد شد. در پاسداشت یاد و خاطره او، برنامه‌ها و مراسم‌های یادبود برگزار خواهد شد تا یاد این چهره ماندگار همواره در ذهن‌ها زنده بماند.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *