ج. مه 17th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد


در تحولی بارز در ساختار فرهنگی کشور، عاطفه خادمی به عنوان دبیر جدید شورای فرهنگ عمومی ایران منصوب شده است. این تغییر با ابلاغیه‌ای از سوی رئیس‌جمهور و به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته است.

معرفی عاطفه خادمی و سوابق فعالیت‌های وی

عاطفه خادمی، که پیش از این به‌عنوان مشاور اجتماعی و دبیر ستاد جمعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می‌کرد، متولد سال ۱۳۶۳ است و دارای مدرک دکترای سیاستگذاری فرهنگی می‌باشد. وی به عنوان اولین زن فارغ‌التحصیل این رشته در ایران، سوابق درخشانی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی دارد.

نقش وی در پژوهش و سیاستگذاری فرهنگی

خادمی عضو هیأت علمی پژوهشگاه مطالعات فرهنگی اجتماعی و تمدنی بوده و در زمینه تألیفات پژوهشی با رویکرد سیاستگذاری فعالیت می‌کند. تمرکز وی بر مسائل مربوط به زنان و خانواده است و به طور گسترده‌ای در تحقیقات و برنامه‌ریزی‌های مربوط به توسعه فرهنگی و اجتماعی کشور دخیل بوده است.

سوابق اجرایی و همکاری با نهادهای مختلف

عاطفه خادمی تجربه همکاری با نهادهای متعددی مانند سازمان صدا و سیما، پژوهشگاه‌های حوزه علوم انسانی و کمیته‌های تخصصی مختلف را دارد. وی همچنین در دبیرخانه تحول مجتمع‌های قضایی خانواده در قوه قضاییه و کمیته اجتماعی و فرهنگی سند تحول دولت سیزدهم فعالیت کرده است.

جایگزینی وی به جای سیدمجید امامی

عاطفه خادمی جانشین سیدمجید امامی شده است که پیش از این به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور خدمت می‌کرد. این تغییرات نشان‌دهنده تمایل به تازه‌سازی و به‌روزرسانی در نهادهای فرهنگی کشور است.

اهمیت و جایگاه شورای فرهنگ عمومی در سیاستگذاری‌های فرهنگی

شورای فرهنگ عمومی نقش مهمی در تعیین سیاست‌های فرهنگی کشور دارد و تغییر در سمت دبیری این شورا می‌تواند تأثیرات قابل توجهی بر رویکردها و برنامه‌های آتی داشته باشد. منصوب شدن شخصی با سوابق علمی و اجرایی قوی مانند خادمی می‌تواند به تحولات مثبت در حوزه فرهنگ و هنر امیدوار کننده باشد.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *