د. سپتامبر 16th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

فرصت انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ فردا به پایان می‌رسد

داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۳ تا پایان فردا ، یکشنبه ۱۸ شهریور، فرصت دارند تا رشته‌های تحصیلی مورد نظر خود را انتخاب کنند. این مهلت که از روز چهاردهم شهریور آغاز شده بود، برای انتخاب رشته‌های با آزمون و بدون آزمون دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سراسری تعیین شده است.

براساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، کارنامه نهایی داوطلبان حاوی اطلاعاتی مانند نمره کل، رتبه، سهمیه و وضعیت بومی بر روی سامانه جامع آزمون سراسری قرار گرفته است. داوطلبان می‌توانند با مراجعه به این سامانه، کارنامه خود را مشاهده و بر اساس آن نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

لازم به ذکر است که داوطلبانی که در نوبت اول آزمون سراسری فقط متقاضی دانشگاه فرهنگیان بوده و در نوبت دوم شرکت نکرده‌اند، امکان انتخاب رشته در آزمون سراسری را نخواهند داشت.

سازمان سنجش تأکید کرده است که مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته برای داوطلبان بسیار مهم است. این دفترچه حاوی اطلاعات جامعی درباره شرایط و ضوابط انتخاب رشته، نحوه تکمیل فرم انتخاب رشته و سایر موارد مرتبط است. داوطلبان باید با دقت به این دفترچه مراجعه کرده و کدرشته محل‌های مورد نظر خود را استخراج و به ترتیب اولویت علاقه مرتب کنند.

با توجه به اهمیت انتخاب رشته در آینده تحصیلی داوطلبان، توصیه می‌شود که آن‌ها از مشاوره‌های تحصیلی و اطلاعات دقیق در این زمینه بهره‌مند شوند.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *