د. مه 20th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

ساخت و ساز در پارک لاله با ورود شورای شهر متوقف شد

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران از توقف ساخت و ساز در پارک لاله خبر داد.

مهدی عباسی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در پی برگزاری جلسه‌ای در کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران با موضوع پارک لاله و با حضور معاون خدمات شهری، مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و شهردار منطقه، مقرر شد ساخت و ساز در این پارک متوقف شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به دلیل حضور شورای شهر در محل پروژه، ساخت و ساز متوقف شده است، افزود: همچنین قرار شد طرح ساخت و ساز جدید برای بررسی‌های لازم به کمیسیون شهرسازی ارائه شود.

عباسی در خصوص دو سناریوی احتمالی برای ساخت و ساز جدید گفت: یا در پی توافق با دانشگاه تهران، اجرای طرح به اراضی روبروی پارک منتقل خواهد شد و یا پروژه در مکان دیگری احداث می‌شود که البته بررسی‌های لازم در این خصوص انجام خواهد شد.

این اقدام در پی اعتراضات گسترده شهروندان و فعالان محیط زیست به ساخت و ساز در این پارک تاریخی صورت گرفته است.

پارک لاله یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین پارک‌های شهر تهران است که از اهمیت تاریخی و فرهنگی بالایی برخوردار است. ساخت و ساز در این پارک با واکنش‌های منفی زیادی از سوی شهروندان روبرو شده بود و بسیاری از افراد خواستار توقف این پروژه بودند.

شورای شهر تهران با حساسیت نسبت به این موضوع، به بررسی دقیق طرح ساخت و ساز جدید خواهد پرداخت و در نهایت در خصوص آن تصمیم‌گیری خواهد کرد.

امیدواریم این اقدام شورای شهر، گامی در جهت حفظ و احیای فضای سبز شهر تهران و احترام به حقوق شهروندان باشد.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *