د. سپتامبر 16th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

روند واردات خودرو به روال عادی بازگشت؛ تخصیص ۸۰۰ میلیون دلار ارز

رئیس سازمان توسعه تجارت، مهدی ضیغمی، در گفت‌وگو با ایسنا، از روند رو به رشد واردات خودرو در کشور خبر داد و اعلام کرد که طی پنج ماهه گذشته، به طور میانگین ماهانه تعداد ثابتی خودرو وارد کشور شده است. وی همچنین تاکید کرد که بیش از ۱۵ هزار دستگاه خودرو ترخیص شده و حدود ۲۰ هزار دستگاه دیگر نیز در گمرکات آماده ترخیص هستند.

ضیغمی با اشاره به تخصیص ۸۰۰ میلیون دلار ارز از ابتدای سال جاری برای واردات خودرو، اعلام کرد که روند تخصیص ارز به صورت روال و مشخص توسط بانک مرکزی انجام می‌شود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. وی همچنین به روتین شدن روند واردات خودرو اشاره کرد و گفت که این امر نشان از رفع موانع قبلی در این حوزه دارد.

در پاسخ به برخی اخبار مبنی بر اختلال در ثبت سفارش واردات خودرو، ضیغمی تصریح کرد که چنین اختلالاتی وجود ندارد، اما تعداد درخواست‌ها بسیار بیشتر از سهمیه ارزی موجود است. به همین دلیل، ثبت سفارش‌ها بر اساس اولویت و سهمیه ارزی تخصیص یافته انجام می‌شود.

وی در ادامه افزود که روند واردات خودرو به صورت منظم و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حال پیشرفت است و دولت تمام تلاش خود را برای تسهیل این روند و تامین نیاز بازار به خودروهای خارجی به کار می‌گیرد.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *