د. مه 20th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

توصیه‌های حجت‌الاسلام قرائتی به «بانوان قرآنی»

ارتقاء شناخت از قرآن: پیشنهادات حجت‌الاسلام قرائتی برای بانوان قرآن‌پژوه

در همایش «اخلاق و معنویت؛ آیین نکوداشت و تکریم بانوان مبلغ و محفل‌دار قرآن کریم»، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز، توصیه‌ها و پیشنهادات خود را به بانوان قرآن‌پژوه ارائه کرد.

اهمیت تدبر در قرآن

قرائتی با تأکید بر اهمیت تدبر در قرآن، اظهار کرد: “ما مشکل فکری داریم و قرآن را علم نمی‌دانیم. اگر علم می‌خواهیم باید پژوهش داشته باشیم. قرآن مفاهیم بسیاری دارد که باید آنها را کشف کنیم.”

قرآن، دریایی از علم

وی افزود: “قرآن ده‌ها لقب دارد که هر کدام باری دارد. اما معلم قرآن خداست ‘الرحمان علم القرآن’. هیچکس درباره قرآن نمی‌تواند حرف بزند چون دریایی است که نمی‌توان از آن بهره برد.”

سهمی از تلاوت، تدبر، و عمل

قرائتی تأکید کرد: “تلاوت، ترتیل، تدبر، و عمل به قرآن سهمی است که باید درباره آن ایفا کرد. قرآن در بخش اعظم زندگی ما تشریفاتی شده است و این امر ناشی از نداشتن تفکر واقعی نسبت به آن است.”

سیاست در قرآن

حجت‌الاسلام قرائتی به آیات سیاسی در قرآن اشاره کرد و افزود: “پیامبر اکرم (ص) نماز جمعه می‌خواند و برخی نماز را ترک کردند. آیه آمد که چقدر شماها بی‌ادبید و رهبر را تنها گذاشتید! این یک آیه سیاسی است.”

مفهوم‌شناسی در قرآن

وی اظهار داشت: “قرآن مفاهیم بسیاری دارد که ما نیازمند ۱۳۰ تفسیر برای دانشگاه‌ها هستیم. قرآن حتی در زمینه رنگ لباس نیز نظر دارد. دنیایی حرف نهفته است در قرآن.”

اهمیت نماز و تفسیر قرآن

حجت‌الاسلام قرائتی با تأکید بر اهمیت نماز و تفسیر قرآن، گفت: “ما نماز را خوب نشناخته‌ایم. ۱۵۰ نکته قرآنی و دینی در نماز داریم که تبیین نشده است. ما صدها حدیث درباره رفتار با حیوانات داریم.”

توصیه به بانوان قرآنی

نهایتاً، حجت‌الاسلام قرائتی توصیه‌هایی به بانوان محفل‌دار قرآن‌پژوه داشت و گفت: “در جلسات قرآنی وقتی مردان حضور ندارند، رنگی لباس بپوشید و شوخی‌های طبیعی داشته باشید. در جلسات قرآن گاهی شوخی طبعی داشته باشید. تفسیر مطالعه کنید و با خودتان قرار بگذارید بدون خواندن تفسیر نخوابید.”

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *