د. سپتامبر 16th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

تهران گرم‌ترین روزهای خود را پشت سر گذاشت

مدیرکل هواشناسی استان تهران اعلام کرد که دمای هوا در پایتخت به بالاترین حد خود در سال جاری رسیده است. مازیار غلامی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: «در روزهای ۱۷ و ۱۸ مرداد ماه، دمای هوا در تهران به ۴۲ درجه سلسیوس رسید که این بالاترین دمای ثبت شده در پایتخت در سال جاری است.»

پیش از این، گرم‌ترین روز تهران در سال جاری با دمای ۴۱.۷ درجه سلسیوس در هفته اول مردادماه ثبت شده بود. با این حال، رکورد تاریخی گرمای تهران ۴۳ درجه سلسیوس است که در مردادماه رخ داده است.

کاهش نسبی دما در هفته جاری

با وجود گرمای شدید اخیر، پیش‌بینی می‌شود در هفته جاری شاهد کاهش نسبی دما باشیم. البته این به معنای خنک شدن هوا نیست، بلکه شدت گرما کاهش خواهد یافت.

هشدار درباره تابش آفتاب

مدیرکل هواشناسی استان تهران با تاکید بر اینکه تابش اشعه فرابنفش همچنان قوی است، از شهروندان خواست تا از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر از قرار گرفتن مستقیم در معرض آفتاب خودداری کنند. این هشدار به ویژه برای کودکان، سالمندان و افرادی که دارای بیماری‌های قلبی، عروقی و ریوی هستند، جدی‌تر است.

افزایش غلظت آلاینده ازن

غلامی همچنین در مورد افزایش غلظت آلاینده ازن در هفته‌های آینده هشدار داد. وی گفت: «غلظت ازن معمولاً تا اواسط شهریورماه افزایش می‌یابد و سپس به تدریج کاهش می‌یابد. این افزایش به دلیل زاویه تابش خورشید و کاهش ابرناکی است.»

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *