د. سپتامبر 16th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

تغییرات دمایی و جوی در هفته پیش رو

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدارهای جدید، از وقوع تغییرات قابل توجه در وضعیت جوی طی روزهای آتی خبر داده است. کاهش دما در برخی مناطق، وزش باد شدید و احتمال بارش باران و تگرگ از جمله پدیده‌هایی است که در این پیش‌بینی‌ها به آن اشاره شده است. در این مقاله، به بررسی دقیق‌تر این تغییرات جوی و مناطق تحت تاثیر آن خواهیم پرداخت.

کاهش دما و بارش در مناطق شمالی

بر اساس اعلام رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی، طی روزهای آینده شاهد کاهش دما در بسیاری از استان‌های شمالی کشور خواهیم بود. استان‌هایی همچون گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل و آذربایجان‌های شرقی و غربی بیشترین تاثیر را از این کاهش دما خواهند پذیرفت. همچنین، پیش‌بینی می‌شود که در این مناطق بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید همراه با گردوخاک و احتمال بارش تگرگ رخ دهد.

تغییرات جوی در سایر مناطق

علاوه بر مناطق شمالی، برخی دیگر از مناطق کشور نیز تحت تاثیر تغییرات جوی قرار خواهند گرفت. در مناطق شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور، وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک پدیده غالب خواهد بود. همچنین، در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، مرکز و جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان و جنوب فارس احتمال بارش و رعد و برق وجود دارد.

وضعیت دریایی

خلیج فارس و تنگه هرمز طی دو روز آینده و شرق دریای عمان طی پنج روز آینده مواج خواهد بود.

وضعیت جوی تهران

آسمان تهران طی روزهای آینده صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. دمای هوا در این شهر نیز نوساناتی خواهد داشت.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *