ش. مه 18th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

تعیین «شهریه» مدارس غیردولتی ۳۱ اردیبهشت


تعیین شهریه مدارس غیردولتی یکی از موضوعات مهم برای خانواده‌ها در آستانه سال تحصیلی جدید است. به گزارش محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش، امسال شهریه بر اساس عملکرد مدارس تعیین خواهد شد و در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه نرخ‌های جدید اعلام می‌شود.

مکانیزم تعیین شهریه و تغییرات احتمالی

بر اساس گفته‌های محمودزاده، شهریه مدارس غیردولتی امسال بر اساس عملکرد و معیارهای خاصی تعیین می‌شود که می‌تواند شامل افزایش، کاهش یا ثبات در مقایسه با سال قبل باشد. این تغییرات به تفاوت در کیفیت آموزشی و سایر خدمات ارائه شده توسط مدارس بستگی دارد.

پروسه پیش ثبت‌نام و بازپرداخت شهریه

محمودزاده همچنین توضیح داد که پیش ثبت‌نام مدارس غیردولتی بر اساس مصوبه‌های شورای نظارت سال‌های گذشته و به منظور تسریع و تکریم مراجعه‌کنندگان صورت می‌گیرد. در این فرآیند، شهریه موقت بر اساس نرخ سال قبل دریافت می‌شود و در صورت انصراف دانش‌آموز، شهریه پرداختی عودت داده می‌شود.

بررسی و تصویب نهایی شهریه‌ها

بررسی‌های لازم برای تعیین شهریه در حال انجام است و بخشنامه مربوطه در تاریخ ۳ اردیبهشت ماه ابلاغ شده است. مدارس در مدت ده روز اول برای توجیه و اقناع با فرمت‌های جدید آموزش دیده و سپس ده روز فرصت دارند تا اطلاعات خود را در سامانه بارگذاری کنند. نهایتاً، شهریه‌ها پس از تایید در کارگروه‌های تخصصی و استانی، در پنل مدیریتی مدارس برای دید عموم ثبت می‌شود.

تأکید بر حمایت از معلمان غیردولتی

رئیس سازمان مدارس غیردولتی همچنین بر اهمیت حمایت از معلمان غیردولتی تأکید کرد و اعلام داشت که معلمان بر اساس قانون ۳۰ ساعته شدند و متناسب با این ساعات، بیمه و دستمزد کامل دریافت می‌کنند.

جریمه مدارس متخلف و استفاده از شهریه برای مناطق محروم

در صورتی که مدارس بیش از نرخ مصوب شهریه دریافت کنند، طبق مقررات موجود، جرایم نقدی تعیین شده و در نهایت، این وجوه برای استفاده در مناطق محروم اختصاص داده می‌شود. این رویکرد به منظور اطمینان از رعایت حقوق دانش‌آموزان و خانواده‌ها و همچنین تقویت بخش آموزشی مناطق کمتر توسعه یافته است.

نتیجه‌گیری

در حالی که خانواده‌ها و مدارس خود را برای تغییرات احتمالی در شهریه آماده می‌کنند، اطلاع‌رسانی شفاف و به موقع از سوی مقامات آموزشی می‌تواند به کاهش اضطراب و افزایش همکاری‌های بین والدین و مدارس کمک کند. تاکید بر عدالت آموزشی و حمایت از همه طرف‌های درگیر، از جمله معلمان و دانش‌آموزان، از اصول اساسی در این فرایند است.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *