پ. مه 9th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

تخصیص ۷ همتی به «دارویار» برای فروردین ماه


در اقدامی حیاتی برای حمایت از دسترسی بیماران به دارو، سازمان غذا و دارو اعلام کرد که مبلغ هفت هزار میلیارد تومان (همتی) برای پرداخت هزینه‌های دارویی در ماه فروردین تخصیص یافته است. این بودجه قرار است به پوشش بخشی از مطالبات داروخانه‌ها از طریق برنامه دارویار اختصاص یابد.

جزئیات تخصیص بودجه و اهداف آن

دکتر فرشته میرزازاده، معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان غذا و دارو، توضیح داد که این مبلغ برای تسویه بخشی از بدهی‌های معوق به داروخانه‌ها به خصوص برای تامین دارویار و شیر خشک یارانه‌ای در نظر گرفته شده است. این اقدام به منظور کاهش فشار مالی بر داروخانه‌ها و تضمین ادامه خدمت‌رسانی به مردم انجام می‌پذیرد.

تاثیرات بودجه بر بخش بستری و خدمات درمانی

میرزازاده همچنین افزود که این بودجه نه تنها به داروخانه‌ها کمک خواهد کرد بلکه پرداخت‌های مربوط به بخش بستری نیز برای حدود ۴۵ روز تامین مالی خواهد شد. این امر نشان‌دهنده تعهد سازمان غذا و دارو به حمایت همه‌جانبه از بخش‌های مختلف درمانی و بهداشتی کشور است.

دورنمای طرح و پایداری مالی

دکتر میرزازاده در پایان خاطرنشان کرد که از تیر ماه سال ۱۴۰۱ تاکنون، با اجرای این طرح، سطح پرداخت از جیب بیماران ثابت نگه داشته شده است. هدف اصلی، پایداری و استمرار این طرح از طریق پرداخت مابه‌التفاوت به داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها است تا اطمینان حاصل شود که بیماران به طور مستمر و بدون وقفه به داروهای مورد نیاز خود دسترسی دارند. این برنامه به عنوان بخشی از تلاش‌های دولت برای افزایش دسترسی عمومی به خدمات درمانی و دارویی با کیفیت و به موقع، ادامه خواهد یافت.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *