د. اکتبر 7th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

تامین واکسن آنفلوآنزا در ایران؛ دسترسی آسان و اولویت‌بندی گروه‌های پرخطر

با نزدیک شدن به فصل سرد سال و افزایش شیوع بیماری آنفلوآنزا، تامین واکسن این بیماری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. دکتر سیدحیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو، در گفتگو با ایسنا به تشریح اقدامات صورت گرفته در این خصوص پرداخته است.

طبق گفته‌های ایشان، امسال مجوز واردات بیش از ۲ میلیون دوز واکسن چهارظرفیتی آنفلوآنزا صادر شده است که بخش عمده‌ای از آن در حال حاضر در داروخانه‌های سراسر کشور موجود می‌باشد. همچنین، تولید داخلی واکسن آنفلوآنزا نیز با سرعت خوبی در حال انجام است و تاکنون بیش از ۱۹۵ هزار دوز از آن برای تزریق به گروه‌های پرخطر توزیع شده است.

برای تسهیل دسترسی مردم به واکسن آنفلوآنزا، سامانه “تی‌تک” راه‌اندازی شده است. با استفاده از این سامانه، افراد می‌توانند نزدیک‌ترین داروخانه‌های دارای واکسن را در محل زندگی خود پیدا کنند.

دکتر محمدی با تاکید بر اهمیت واکسیناسیون علیه آنفلوآنزا، به ویژه برای گروه‌های پرخطر مانند افراد بالای ۶۵ سال، کودکان، بیماران مزمن و زنان باردار، این اقدام را موثرترین راه پیشگیری از عوارض جدی این بیماری دانست.

علاوه بر واکسیناسیون، رعایت بهداشت فردی همچون شستشوی مرتب دست‌ها، پوشاندن دهان و بینی هنگام سرفه و عطسه و پرهیز از حضور در اماکن شلوغ نیز در پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا بسیار موثر است.

با توجه به اقدامات صورت گرفته، می‌توان گفت که تامین واکسن آنفلوآنزا در کشور با موفقیت انجام شده و دسترسی عموم مردم به این واکسن تسهیل شده است. با این حال، همچنان توصیه می‌شود که افراد به ویژه گروه‌های پرخطر، برای دریافت واکسن به مراکز بهداشتی و داروخانه‌ها مراجعه کنند.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *