پ. سپتامبر 19th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

بارش‌های گسترده در نوار شمالی کشور تا پایان هفته

سازمان هواشناسی از تداوم بارش باران و رعد و برق در بسیاری از استان‌های کشور، به ویژه در نوار شمالی خبر داد.

صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی، اعلام کرد که تا پایان هفته جاری، استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و مناطقی از استان‌های اردبیل، شمال و شرق آذربایجان شرقی، ارتفاعات کرمان، بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی و ارتفاعات هرمزگان شاهد بارش باران، رعد و برق و وزش باد خواهند بود.

وی افزود که بارش‌ها در دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، مازندران و گلستان شدت بیشتری خواهند داشت. همچنین، در برخی مناطق نیمه شرقی و مرکزی کشور، وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در مورد وضعیت جوی تهران نیز گفت که آسمان تهران در روزهای آینده قسمتی ابری تا نیمه ابری خواهد بود و از بعدازظهر وزش باد افزایش خواهد یافت.

سازمان هواشناسی به شهروندان توصیه می‌کند که در هنگام تردد در جاده‌ها و مناطق کوهستانی احتیاط لازم را به عمل آورند و از صعود به ارتفاعات خودداری کنند. همچنین، توصیه می‌شود که از وسایل گرمایشی ایمن استفاده شود و در مصرف انرژی صرفه‌جویی شود.

به طور کلی، بارش‌های اخیر و پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی نشان می‌دهد که وضعیت جوی کشور در روزهای آینده متغیر خواهد بود و شهروندان باید با توجه به شرایط جوی، اقدامات لازم را انجام دهند.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *