د. سپتامبر 16th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

بارش‌های پراکنده و وزش باد شدید در نقاط مختلف کشور

سازمان هواشناسی کشور از وقوع بارش‌های پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد شدید در مناطق مختلف کشور خبر داد. بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی، طی روزهای آینده شاهد ناپایداری‌های جوی در بسیاری از استان‌ها خواهیم بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی اعلام کرد که امروز و فردا در برخی مناطق شمال شرق، شرق، مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد نسبتا شدید تا شدید همراه با خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. همچنین، در برخی مناطق جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات هرمزگان رگبار پراکنده، رعد و برق و وزش باد شدید دور از انتظار نیست.

در مناطق شمالی کشور نیز بارش‌های پراکنده و وزش باد انتظار می‌رود. همچنین، در ارتفاعات البرز و برخی مناطق واقع در شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی رگبار پراکنده پیش‌بینی شده است.

سازمان هواشناسی به شهروندان توصیه می‌کند که در هنگام تردد در مناطق مستعد، احتیاط لازم را به عمل آورده و از قرار گرفتن در مناطق باز خودداری کنند. همچنین، توصیه می‌شود که کشاورزان نسبت به محافظت از محصولات کشاورزی خود اقدامات لازم را انجام دهند.

در خصوص دمای هوا، پیش‌بینی می‌شود که از یکشنبه تا سه‌شنبه دما در نوار شمالی کشور به تدریج افزایش یابد. همچنین، شهرکرد با کمینه دمای ۵ و ۴ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین و اهواز با بیشینه دمای ۴۵ و ۴۶ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی شده است.

سازمان هواشناسی به صورت مستمر وضعیت جوی کشور را رصد کرده و اطلاعات جدید را در اختیار عموم قرار خواهد داد.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *