پ. سپتامبر 19th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

اهواز در آستانه گرماي سوزان؛ هشدار هواشناسي از افزايش دما تا 50 درجه

سازمان هواشناسي با صدور هشداري جدي، از افزايش دما در مناطق مختلف کشور به ويژه در استان خوزستان خبر داد. به گفته صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی، اهواز در روزهای آینده با بیشینه دمای 49 درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین مرکز استان کشور خواهد بود.

این مقام مسئول در گفت‌وگو با ایسنا اظهار داشت که تا روز پنجشنبه در ارتفاعات مرکزی البرز شاهد بارش‌های پراکنده، رعد و برق و وزش باد خواهیم بود. همچنین از روز سه‌شنبه این وضعیت در شمال آذربایجان غربی و شمال غرب آذربایجان شرقی نیز رخ خواهد داد.

وی افزود: در شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور نیز وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. از سوی دیگر، روند افزایش نسبی دما در نوار شمالی کشور نیز قابل انتظار است.

ضیاییان در مورد وضعیت جوی تهران نیز گفت که آسمان تهران در روزهای آینده صاف و گاهی همراه با وزش باد خواهد بود. همچنین شهرکرد با کمینه دمای 8 و 7 درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین مرکز استان و اهواز با بیشینه دمای 49 درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین مرکز استان خواهد بود.

با توجه به این پیش‌بینی‌ها، سازمان هواشناسی به شهروندان توصیه می‌کند تا در روزهای آینده از تردد غیر ضروری در ساعات اوج گرما خودداری کرده و نکات ایمنی را رعایت کنند. همچنین به کشاورزان توصیه می‌شود تا نسبت به آبیاری مزارع خود اقدام کنند.

این موج گرما نشان‌دهنده تغییرات اقلیمی و افزایش دمای کره زمین است و تأثیرات قابل توجهی بر زندگی مردم و محیط زیست خواهد داشت.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *