ی. سپتامبر 8th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

افزایش تولید نفت در میدان نفتی دانان: افزایش ۲ برابری توان تولید

1 دقیقه خوانده شده

افزایش تولید در فاز دوم توسعه میدان نفتی دانان

با اتمام فاز دوم توسعه میدان نفتی دانان، مدیر طرح پیمانکار این پروژه اعلام کرد که تولید روزانه نفت از این میدان به میزان ۸ الی ۱۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته است. میدان نفتی دانان در سال ۱۳۵۰ کشف شد و با اختصاص ۱۱ حلقه چاه در فاز دوم توسعه، تولید نفت به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یافت.

ویژگی‌های اجرایی طرح‌های توسعه‌ای

شرکت توسعه نفت و گاز مپنا با اجرای طرح‌های توسعه‌ای به‌منظور حفظ، نگهداشت، و افزایش تولید با استفاده از دانش فنی و توان متخصصان، پیمانکاران، و سازندگان قطعات و تجهیزات ساخت داخلی، در شرایط تحریم با اعتماد به منابع و توانمندی‌های کشور عمل می‌کند.

اقدامات در فاز دوم توسعه

در این فاز، شرکت توسعه نفت و گاز مپنا اقداماتی انجام داده است که شامل حفاری ۱۱ حلقه چاه با ۳ دستگاه دکل حفاری، احداث خطوط لوله جریانی جهت ۱۱ حلقه چاه، احداث منیفولد، احداث خطوط انتقال برق، پروژه برق‌رسانی و راه‌اندازی آن، تکمیل و راه‌اندازی منیفولد دانان، تأمین کلیه کالاهای دیر تحویل پروژه، ساخت واحد نمک‌زدایی (Skid Mounted) دهلران و اتمام نصب تأسیسات در سایت دهلران، و اتمام طراحی، لرزه‌نگاری، پردازش و تفسیر ۳بعدی میدان نفتی دانان می‌شود.

دستاوردها و موفقیت‌ها

مدیر طرح پیمانکار اعلام کرده که پروژه دانان، اولین پروژه از میان ۲۸ میدان نفتی شرکت ملی نفت ایران بوده و با اتمام ۱۱ حلقه چاه، موفق‌ترین طرح در این دسته است.

نمک‌زدایی و افزایش ظرفیت

با اتمام ساخت واحد نمک‌زدایی (Skid Mounted) دهلران، ظرفیت نمک‌زدایی دهلران تا پایان سال جاری به ۱۰ هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت. این اقدام به ارتقاء زیرساخت‌های نمک‌زدایی دهلران و اتصال به کارخانه موجود انجام شده است.

پیش‌بینی آینده

مدیر پروژه اظهار داشته است که با تحویل پروژه تا پایان سال، افزایش تولید نفت در میدان نفتی دانان برآورد می‌شود و این افزایش بهبودی مهم در صنعت نفت کشور را به‌همراه خواهد داشت.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *